Advertisement Advertisement
Carregant ...

Cruset: “El 2023 marcarà un abans i un després pel Port”

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Josep Maria Cruset, en l’entrevista al ‘Bon dia, Tarragona’. Foto: Ràdio Ciutat de Tarragona.

L’estratègia passa per fer confluir diverses infraestructures clau a finals de 2023. Amb la vista posada en el termini de dos anys treballa avui el Port de Tarragona sota el lideratge de Josep Maria Cruset. La terminal de Guadalajara, la terminal de la Boella i la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) són les peces clau que marcaran un abans i un després al port tarragoní.

En una entrevista al programa ‘Bon dia, Tarragona’, de Ràdio Ciutat de Tarragona, Cruset ha remarcat la importància d’aquests projectes que ja estan en marxa. “Aquestes noves infraestructures es retroalimenten amb la resta de les instal·lacions i estan pensades perquè conflueixin a finals de 2023″, apunta Cruset. “Estem dissenyant i executant el Port de Tarragona del futur”.

En dos anys estaran operatives les terminals de Guadalajara i la Boella i la zal

Això passa per la terminal intermodal de Guadalajara, que serà un referent pel transport de mercaderies en ferrocarril. La ZAL, amb un milió de metres quadrats, suposarà una forta reactivació econòmica i va acompanyada de la recuperació dels espais humits que hi ha a tocar (Xarxa Natura 2000).  Aquests terrenys es troben ara en procés d’expropiació. Pel que fa a La Boella, va en paral·lel a l’execució de les obres del Corredor del Mediterrani (tercer fil) i també es preveu que entri en funcionament d’aquí dos anys.

Mentrestant, el tràfic de mercaderies en aquest 2021 està pujant en tots els àmbits. En la mateixa entrevista Cruset destaca que “el de Tarragona és el que més creix entre els 10 ports més grans del sistema portuari espanyol”. Un signe de fortalesa que el consolida com el sisè port peninsular i confia en tancar l’any amb uns 30 milions de tones.

El Port de Tarragona tancarà l’any com el sisè de l’estat espanyol en tràfics

Pel que fa als creuers, després de l’arribada del primer vaixell al cap d’un any i mig, el president del Port assegura que “la taula institucional del Camp de Tarragona analitza amb molta cura l’evolució del sector per fer compatible el desenvolupament econòmic amb el respecte a l’entorn”. I afegeix: “Hem pres nota del que ha passat en altres ciutats i no volem que això derivi en un conflicte“.

El nou moll de Balears, que acollirà els futurs creuers, es podrà inaugurar a finals d’octubre. També el proper mes està previst que els serveis de Port Control i Salvament Marítim s’instal·lin a la seu institucional del Port, que ja ha obert les portes després d’una profunda remodelació.

Aquí podeu veure i escoltar l’entrevista íntegra a Josep Maria Cruset:

Cruset: “El Port del futur serà una realitat al 2023”


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *