Marc Colilla, col·laborador del FET a TARRAGONA, està realitzant un seguiment exhaustiu excel·lent del carril bici que s’està construint des del campus Sescelades fins a la plaça Imperial Tarraco passant pel campus Catalunya. El carril educatiu, un dels emblemes del govern municipal, està patint un cert retard. L’última data prevista per obrir-lo als usuaris era el 5 de novembre, però el conseller de Mobilitat, Xavi Puig, parlava fa pocs dies a Tarragona Ràdio de la data límit de l’1 de desembre.
El seguiment de les obres de Marc Colilla constata que encara hi ha trams sense executar
Seguint el fil de Twitter de Marc Colilla, augmenten els dubtes sobre el calendari de finalització de les obres. El jove fotoperiodista, que aquest dimecres ha tornat a recórrer tot l’itinerari del nou carril per a bicicletes, apunta amb tota mena de documentació, plànols i imatges que encara hi ha alguns trams pendents d’executar.
Al pas per damunt de l’A7 i a la zona dels Quatre Garrofers encara no es veu cap senyal que indiqui l’inici imminent de les obres. A l’àrea dels carrers Pi i Margall i Serra i Vilaró s’observa que hi estan treballant, però encara queda feina a fer. I a la plaça Imperial, els tècnics començaven ahir a prendre mesures a la vorera de l’antiga Facultat de Lletres.
“En aquest projecte el govern de Ricomà es juga una part important de credibilitat”
El treball de qualitat de Marc Colilla, que podeu consultar aquí, permet constatar que la construcció d’un carril bici que travessa diferents zones de la ciutat és més complexa del que pot semblar en un principi. Però la data de l’1 de desembre suposa un repte, perquè és el límit per rebre els diners dels fons europeus Feder que financen amb un 60% el pressupost global de 450.000 euros.
Aquest és la fotografia actual del projecte. Ja poden espavilar, doncs, perquè en aquest carril bici educatiu el govern de l’alcalde Ricomà es juga una part important de confiança i credibilitat.