Advertisement
8.5 C
Província de Tarragona
Dimecres, novembre 30, 2022

Una aposta empresarial per la innovació

Guanyadors de la sisena edició de l’Open Future. Foto: Josep Gallofré.

Cercar projectes que aportin una millora per a la societat, amb un retorn social i que siguin innovadors i viables. Aquestes són les premisses del programa d’acceleració empresarial Tarragona Open Future. Es van presentar a la sisena convocatòria un total de vint projectes, dels quals tres han estat els guanyadors. Es tracta d’eAgoraKoonerfy i Burning Calories. Tots ells s’emmarquen en diversos àmbits empresarials i són una aposta ferma vers la digitalització.

tres projectes amb retorn social guanyen el programa tarragona open future

El programa està organitzat per Telefònica Open Future amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona a través de Tarragona Impulsa. Se centra a promocionar projectes i startups que ofereixen solucions innovadores. Així, davant d’una ferma aposta per afavorir la relació entre els ciutadans i l’administració pública, eAgora ha estat la guanyadora d’aquesta edició. El seu CEO, Martín Garrido, explica que l’aplicació neix amb la intenció d’acompanyar “l’ens públic i la població en el procés de digitalització que estem vivint”.

Martín Garrido, CEO d’eAgora

Paral·lelament, Koonerfy i Burning Calories han estat reconeguts amb el segon premi. La primera és una aplicació multiplataforma orientada al sector de la restauració i l’oci. “Pretenem que els usuaris obtinguin la informació que necessitin a partir d’intel·ligència artificial, amb propostes totalment personalitzades”, comenta Marc Schmitz, responsable d’administració i finances de l’empresa. Per la seva banda, Burning Calories integra rutines d’exercici, classes virtuals i un seguiment dietètic personalitzat amb una biblioteca de receptes i vídeo-receptes.

La digitalització, clau per als tres models de negoci

A Koonerfy van detectar una mancança en la digitalització d’establiments d’oci i restauració, tot i que, en paraules d’Schmitz, la pandèmia de la COVID-19 “ha accelerat aquest procés”. D’aquesta forma, l’usuari pot fer reserves en línia a l’establiment, si aquest està subscrit a alguns dels plans de l’aplicació. En aquest sentit, Jacob Roig, responsable comercial i de vendes, creu que “actualment la gent valora aquesta eina i el benefici que els aporta”. “L’objectiu és oferir majors prestacions i millors preus”, expressa.

Martín Garrido té clar que existeix “una escletxa digital en l’administració pública”, ja que vuit de cada deu persones o no l’han utilitzada en el format digital o els és impossible tenir-hi accés. Així, doncs, des d’eAgora s’ha posat molt d’èmfasi en “l’usabilitat, per tal que l’eina sigui molt senzilla i inclusiva”. Mentrestant, Burning Calories vincula la salut amb l’exercici físic i la gastronomia en un entorn digital que “et connecta amb professionals reconeguts a gran escala d’una forma directa i personalitzada”, comenta Guillermo Mena.

Marc Schmitz i Jacob Roig, de Koonerfy

El model de negoci d’eAgora és una llicència anual que paga cada ajuntament que vol integrar-se en l’aplicació. Actualment ja tenen implantats dotze consistoris i properament se n’uniran sis més. Koonerfy és una aplicació gratuïta per als usuaris, però que ofereix tres tarifes als establiments que s’hi vulguin adherir: bàsica, premium i premium +.

Per la seva part, Burning Calories permet als usuaris subscriure’s per aconseguir els plans personalitzats i té un cost per a les empreses, tant per anunciar-se com per oferir els seus continguts. Ara com ara, l’aplicació ja compta amb 407 usuaris, amb la previsió, segons Guillermo Mena, de “triplicar-los” l’any 2022. Mena no amaga que “la pandèmia ens ha afectat positivament”, ja que “el baix cost de subscripció de la plataforma i la rigorositat científica dels seus continguts et permetia complir els objectius proposats des de casa”.

Diverses formes de promocionar-se

Les aplicacions guanyadores en l’Open Future treballen per promocionar-se i situar-se de la millor forma en el mercat. Koonerfy, per exemple, fa una forta aposta en el màrqueting en línia, amb presència a Google, Facebook i TikTok. “Es tracta d’eines que permeten una bona segmentació d’usuaris per fer diversos continguts publicitaris”, diu Schmith.

Per al representant d’eAgora, la millor carta de presentació és que les administracions públiques “coneguin l’aplicació”. “Som un endoll on totes les solucions d’una ciutat intel·ligent s’hi poden connectar”, expressa Garrido, qui afegeix que l’objectiu és crear una xarxa inframunicipal que “amb una sola eina es pugui fer tot”. El CEO de l’empresa ho exemplifica argumentant que a Barcelona existeixen 24 aplicacions que es podrien encabir en una de sola.

Guillermo Mena, de Burning Calories

Guillermo Mena defineix Burning Calories com “una plataforma de 360 graus” on la millor promoció “és l’estratègia alienada amb el pacte verd de la Unió Europea i la rigorositat dels professionals, que pot tenir un gran impacte positiu en els nostres usuaris”. Un aplicatiu que, a més, té molt en compte el caràcter social que vincula la salut i l’esport. Per aquest motiu, tots els beneficis de les persones que es donin d’alta des del 26 de novembre fins al 12 de desembre es destinaran a la Marató de TV3 d’enguany, que està dedicada a la salut mental.

Josep Gallofré
Josep Gallofré
Periodista
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here