Un dels objectius fonamentals del futur POUM de Tarragona és “trobar els incentius per fer viable el trasllat dels dipòsits de la CLH a una altra banda que no impliqui perill per a la ciutadania”. Ho diu Xavier Puig, tinent d’alcalde de Territori i Mobilitat de l’Ajuntament, que reconeix negociacions amb la companyia d’hidrocarburs després de la suspensió de l’antic POUM, el novembre de 2020.
l’ajuntament negocia amb l’empresa i li busca nova ubicació
Puig ha explicat aquest dimecres al programa ‘Bon dia Tarragona’, de Ràdio Ciutat de Tarragona, la paradoxa que suposa la situació actual: amb el POUM suspès per un recurs de CLH, és més difícil el trasllat de les instal·lacions industrials. “Els termes de la negociació eren positius, però quan ells mateixos ens aboquen al pla de 1995, es perden garanties i incentius per finançar el canvi d’ubicació”, afirma.
un recurs de clh va suspendre l’anterior pla urbanístic
L’actual cul-de-sac es resoldrà amb el nou POUM, segons Puig, perquè “pot generar en aquells terrenys un sector amb viabilitat econòmica“. L’ajuntament ha buscat espais alternatius per a CLH. El regidor no vol desvetllar-los, però assegura que “alguns són molt interessants des del seu punt de vista empresarial”, i es mostra prou optimista.
“hem de tenir un poum nou en tres anys”, diu puig
En relació al futur POUM, Puig es compromet a enllestir abans que s’acabi aquest mandat, la primavera de 2023, el procés participatiu amb les entitats i la ciutadania. “Hem de tenir una nova eina urbanística en tres anys, perquè les normes provisionals tenen aquesta data de caducitat i no podem ni volem fer perdre el temps a la ciutat”, afirma contundent.
“el projecte per transformar la 340 fins altafulla és una meravella”
A la mateixa entrevista, el conseller de Territori i Sostenibilitat es mostra “molt satisfet” per la feina de l’Estat en el conveni pel traspàs de carreteres. El projecte de transformació de la N-340 fins a Altafulla en un passeig “està molt avançat i és una meravella”. I l’ampliació del pont del riu a l’avinguda Roma en més de 3 metres i que segrega el pas dels vianants de les bicis i patinets, també “està molt bé i en fase avançada”. Aquesta intervenció permetrà connectar els carrils bici del centre de la ciutat i de Ponent.
Puig també avança les intervencions que es produiran aviat a l’entorn del passeig de la Independència i garanteix que enguany es durà a terme la remodelació dels carrers Canyelles i Orosi, entre d’altres obres, tot i la pròrroga dels pressupostos municipals. “Aquest serà un any amb moltes obres petites i mitjanes als barris de la ciutat”.
Aquí podeu recuperar l’entrevista íntegra: