24.1 C
Província de Tarragona
Dilluns, juliol 22, 2024

Sabaté: “El trànsit per les autopistes augmenta un 50% des de la fi dels peatges”

El subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, abans de començar l’entrevista a Ràdio Ciutat de Tarragona.

El trànsit per les autopistes que travessen la demarcació de Tarragona augmenta gairebé un 50% des de l’alliberament dels peatges ara fa mig any, l’1 de setembre. A l’AP7 l’increment del pas de vehicles és del 47% i a l’AP2 supera el 44%.

Però les dades més espectaculars corresponen a l’augment del trànsit de camions per aquestes vies. A l’autopista de la costa, és del 74% i a l’autopista de l’interior cap a Lleida arriba a ser d’un estratosfèric 124%.

l’increment del pas de camions va del 70 al 125%

Les xifres són oficials i les ha revelat aquest dimecres el subdelegat del govern espanyol, Joan Sabaté, en una entrevista al programa ‘Bon dia Tarragona’, de Ràdio Ciutat de Tarragona. El propi Sabaté ha reconegut que “són unes xifres que impressionen” i que caldrà prendre mesures.

En el futur, si el trànsit es continua incrementant d’una manera significativa, el govern de l’Estat es pot arribar a plantejar la construcció de nous carrils: “No està plantejat de moment, però alguna cosa s’hi haurà de fer perquè les autopistes compleixin la seva funció d’alta capacitat i seguretat“.

el manteniment de les autopites de l’estat costa 6 milions l’any

Sis mesos després, les estructures dels peatges estan desmantellats amb un cost de gairebé sis milions d’euros. Ara, el govern espanyol és qui es fa càrrec del manteniment de les dues autopistes que travessen la demarcació, amb un pressupost també de sis milions d’euros anuals.

A l’entrevista, Sabaté també analitza l’estat de les obres de l’A27. El tram que travessa el coll de Lilla amb un túnel està “molt avançat” i s’obrirà al trànsit l’any que ve, el 2023, si no hi ha contratemps d’última hora.

“el projecte de remodelació de la 340 fins a la mora està enllestit”

Però encara faltaran els 5 quilòmetres que connectaran aquest tram amb l’AP2 a Montblanc. Ara se n’ha adjudicat la redacció del projecte i Sabaté no ha volgut posar calendari a la finalització de tota l’autovia A27 entre Tarragona i l’autopista, tot reconeixent que és una obra que ha estat molt llarga i complexa d’executar.

El subdelegat també explica que el projecte de remodelació de la N340 entre Tarragona i Altafulla en via urbana i l’ampliació del pont del Francolí per unir els carrils bici estan gairebé enllestits. Formen part de l’acord de traspàs de carreteres de l’Estat al consistori.

Aquí podeu recuperar l’entrevista íntegra, on també es parla del trasllat de les mercaderies ferroviàries i de la finalització de les obres del tercer fil:

Sabaté: “Ha augmentat gairebé un 50% el trànsit per les autopistes”

 

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here