13.2 C
Província de Tarragona
Dijous, desembre 8, 2022

La dansa, l’art d’habitar el cos en moviment

L’Espai Evohé estrenarà ‘Enclaves libres’ a la Sala Trono. Foto: Nacho Mayals.

Com cada 29 d’abril, aquest divendres se celebra el Dia Internacional de la Dansa. A Tarragona, hi ha moltes propostes que la tracten, la divulguen i la cuiden. Però aprofitant el fil del cicle de dansa que la Sala Trono ofereix per aquest cap de setmana, coneixem en aquest article la visió, proposta i relació amb la dansa de l’Espai Evohé.

Espai Evohé treballa en dansa a Tarragona des del 2014

Parlem amb la persona que es troba al capdavant d’Evohé: Ana Corredor, una ballarina i pedagoga de la dansa nascuda a Valls, però amb una gran vinculació amb Tarragona. Després d’una extensa formació en dansa contemporània i flamenc, l’any 2014 va engegar el projecte tarragoní amb la intenció de “fertilitzar” l’indret d’on provenia, aprofitant totes les inspiracions i aprenentatges assolits fins al moment.

presenta nou espectacle a la sala trono

“No m’agrada dir que Evohé és simplement una escola de dansa, parlem d’un espai de dansa i de creació que fa properes les disciplines relacionades amb el cos i el moviment”, diu Corredor. I és que, en aquest cas, la disciplina artística s’entén com una eina indispensable en l’àmbit educatiu i social, que ens dona peu a fer-nos preguntes, a reflexionar i a aprendre a habitar el cos, per poder traslladar missatges de tota mena.

L’Ana Corredor es troba al capdavant de l’Espai Evohé. Foto: Nacho Mayals.

Tot això es materialitza en un plantejament de classes regulars, a la Cooperativa Obrera de Tarragona i majoritàriament per un públic adult, que, d’una banda, tracten la tècnica i la base del contemporani, però, també d’una altra, fomenten els processos creatius i la imaginació. I és que l’objectiu és “entrenar i nodrir el cos amb la tècnica, per després posar-lo a disposició de la creativitat i explotar-lo ballant”, explica Corredor.

‘enclaves libres’ es representa diumenge 1 de maig

A banda d’aquesta forma de funcionar més pautada,  col·laboren puntualment amb entitats del territori, com poden ser el Museu d’Art Modern, el Festival Internacional de Teatre de Tarragona (FITT) o l’Institut Pons d’Icart. També, desenvolupen cursos i tallers en altres espais, com són Les Golfes de ca Flassada, a la Selva del Camp. I, precisament, en aquest indret és on s’ha gestat la peça que aquest diumenge 1 de maig a les 18:30h i a les 20h, estrenaran a la Trono: ‘Enclaves libres’.

hi participen dotze ballarines dirigides per ana corredor

L’espectacle és el resultat de la cinquena edició del Cicle Creatiu EnConstrucció, celebrat enguany en els mesos de gener, febrer, març i abril. Es tracta d’una proposta que dona la possibilitat al participant de submergir-se en la totalitat d’un procés creatiu d’inici a fi, amb la motivació de crear una peça final que s’engendra al llarg de tot el cicle.

L’Espai Evohé prioritza el treball del cos i dels seus moviments. Foto: Nacho Mayals.

A més, en aquest cas, la producció trepitjarà l’escenari de la sala tarragonina. La mateixa Corredor explica que els de la Trono van deixar la tria en les seves mans i ella va creure que el més honest i bonic que podia aportar al cicle de dansa era la seva forma de viure i entendre-la, “les entranyes d’Evohé”.

“a tarragona hi ha molt talent i poca visibilitat”

‘Enclaves libres’ parla de generar noves mirades i nous terrenys fèrtils, fora d’allò normatiu, i sempre amb un ancoratge en el respecte, l’amor i l’estima. “Utilitzem l’eina del contemporani, però no és una peça de contemporani, és un espectacle de dansa, de moviment, que parla a través del cos”, matisa la directora de l’escola i de la peça, i ho fa amb els moviments de dotze ballarines, la música original de Chris Moya i Giacomo Rapisardi, el suport audiovisual de Nacho Mayals i el vestuari a càrrec d’Aida Plassa.

La peça està interpretada per dotze ballarines. Foto: Nacho Mayals.

Abans de tancar, l’Ana Corredor m’explica que “Evohé” és la paraula que les nimfes gregues empraven per invocar el déu del vi, és un crit d’alegria i una metàfora d’allò que vol dir la dansa per ella. També li pregunto per la situació del sector a la ciutat. “Hi ha molt talent, però poca visibilitat”, contesta. Creu que des de dins es fa molt bona tasca, però cal un suport més intens de les institucions. I és que Corredor afegeix que “la dansa és l’art capaç de commoure la resta, amb missatges artístics, polítics, socials i, fins i tot, personals”. Cuidem-la, aquest 29 d’abril i cada dia.

PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here