És músic de professió -amb l’inseparable oboè– i viu a Suïssa des del 2008. Va començar a estudiar al Conservatori de la Diputació del carrer Cavallers i va créixer tocant amb la Banda Unió Musical de Tarragona i amb l’Orquestra Amics de la Catedral. Ara, després de molts anys d’absència a la Festa Major, torna a la seva ciutat per Santa Tecla.
Jordi Bertran Sastre, tarragoní de 38 anys, no vindrà sol. L’acompanyaran una trentena de músics que pertanyen a l’associació musical “Stadtharmonie Amriswil” per participar activament a les festes. Bertran és el director titular d’aquesta formació d’Amriswil, una ciutat suïssa al cantó de Thurgau, de parla alemanya.
jordi bertran sastre dirigeix una banda que participarà a la cercavila
Els músics suïssos acompanyaran la BUMT tocant a la Cercavila de la tarda del 22 de setembre. La implicació i complicitat de Jordi Masip, director de la banda tarragonina, farà possible aquesta suma d’instruments i sensibilitats pels carrers de la Part Alta.
A més, la formació d’Amriswil protagonitzarà un concert a la plaça de la Pagesia la tarda del dissabte 24, on interpretaran “música tradicional dels Alps”, en paraules de Bertran, amb un predomini de marxes, polques i pasdobles, i la presència destacada de la trompa alpina, instrument de fusta de tub molt llarg.
En una entrevista amb el FET, Jordi Bertran diu sentir-se “molt content i motivat per tornar a Tarragona com a músic, amb els meus companys de banda i en unes dates tan especials com les de Santa Tecla”. Arribaran el 22 al matí i s’hi estaran fins diumenge 25, de tal manera que tindran temps per actuar i per conèixer la ciutat amb les seves manifestacions culturals més destacades, com els castells i el Seguici.
el 24 de setembre faran un concert de música alpina a la plaça de la pagesia
“Tenen moltes ganes de descobrir altres cultures, alguns dels músics no han sortit mai del seu entorn rural”, explica Bertran. “La banda està molt present a les activitats d’Amriswil i participa en molts festivals de música i ha guanyat diversos concursos -afegeix- i el plat fort d’enguany és el viatge a Tarragona, n’estan molt orgullosos”.
En formen part una quarantena de músics no professionals -la xifra ha disminuït després de la pandèmia- amb una edat mitjana de 35 anys. L’origen de l’associació es remunta al 1876 amb el nom de “Musikgesellschaft Frohsinn
el tarragoní treballa com a músic a suïssa i alemanya
Bertran Sastre ha consolidat la seva carrera professional a Suïssa i Alemanya amb l’oboè i com a director i professor. Tornar a la seva ciutat natal coincidint amb els 700 anys de la Festa Major “és un regal”. Els seus companys viuran la festa des de dins i coneixeran les arrels del seu director. “Tinc moltes ganes que sentin i vegin què suposa tocar per Santa Tecla l’Amparito Roca”, conclou.