14.8 C
Província de Tarragona
Dijous, abril 25, 2024

Acompanyant les primeres passes

Aula de P4 a l’escola Solc. Foto: Marc Colilla.

Accedim a l’Escola Solc, on treballen amb alumnes d’entre tres i vint-i-un anys amb algun tipus de discapacitat intel·lectual o algun trastorn físic, mental o conductual. “A l’Escola, les nostres aules estan plenes de diversitat; per això els aprenentatges que compartim són molt bàsics i individualitzats”, explica Blanca Mas, directora d’aquesta institució de llarg recorregut. Ella i la Laura González, presidenta de la cooperativa que gestiona l’escola, ens acompanyen durant la visita a les instal·lacions, que ocupen la meitat d’un edifici apartat de l’antiga Universitat Laboral, que comparteixen amb el taller ocupacional de la mateixa entitat.

visitem l’escola solc, amb aules “plenes de diversitat”

Els nivells educatius del centre són tres: educació infantil, el nivell terapèutic i el nivell adaptat, aquest darrer amb un currículum escolar adaptat a les necessitats. “L’objectiu prioritari és treballar l’autonomia personal i social dels infants en tots els sentits i aprofitar, si és possible, els aprenentatges curriculars”, fa González.

Foto: Marc Colilla.

A l’aula de P4, l’Enzo i el Iago s’entretenen amb uns trencaclosques amb números i colors. Van posant les peces amb paciència, però, quan una no els encaixa, s’enfaden i piquen. Les mestres, sempre atentes, se’n fan càrrec i els ajuden. “Avui és el primer dia que juguem amb els trencaclosques i ho fem perquè hem vist que a l’Enzo i al Iago els agraden els números, veritat?”, els pregunta calmadament Victòria Solà, la seva tutora.

alguns alumnes participen al model d’escolarització compartida

Tot plegat forma part del projecte “Petites mirades, grans aprenentatges”, dels alumnes d’infantil. Solà és pedagoga, logopeda i responsable del projecte, junt a la Raquel Martínez, mestra. Vuit infants amb condició de l’espectre autista formen part d’aquest programa i venen tres dies a la setmana a l’escola Solc i dos més a l’escola ordinària, a la guarderia. Un model que anomenen d’escolarització compartida. “La finalitat del programa és aconseguir una estimulació primerenca perquè els infants agafin habilitats que després necessitaran a l’escola ordinària i al llarg de la seva vida”, aclareix la Raquel Martínez. Objectiu: que passin tot el temps a l’escola ordinària.

(…)

Així arrenca el reportatge que publiquem íntegrament al número 56 del FET a TARRAGONA. La revista la podeu trobar a Llibreria Adserà i Llibreria La Capona.

Aquest i la resta de continguts els podem elaborar gràcies al suport dels 700 subscriptors i subscriptores del FET. Per això, et convidem a sumar-te a aquesta comunitat, si encara no en formes part, per només 35€ tot l’any.

El periodisme de qualitat necessita el teu suport. Fes-te del FET, ara que arribem als 10 anys de trajectòria

SUBSCRIPCIÓ

I si ja n’ets subscriptor/a, regala el FET a un amic o familiar.

PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here