No és fàcil traslladar a la ciutadania un debat urbanístic, però és un error deixar-lo en mans de professionals perquè s’hi aborden qüestions molt tècniques. A partir d’aquesta premissa, el govern municipal de Tarragona fa una lectura “satisfactòria” del procés participatiu del POUM. Que hi hagin intervingut un miler de persones als tallers territorials i als itineraris és “una bona xifra” perquè ha estat un “públic plural i representatiu” de la ciutat.
el conseller de territori, “satisfet” amb el procés participatiu del poum
Ho diu el conseller de Territori i Mobilitat de l’Ajuntament, Xavi Puig, en una entrevista a Ràdio Ciutat de Tarragona. Puig diu que amb el procés participatiu han complert “l’objectiu d’aquest mandat”, després del sotrac de la sentència que va anul·lar l’anterior POUM, i que ara no hi ha marge de temps per aturar el procés d’elaboració del nou pla general, tot i la proximitat de les eleccions municipals.
“toca confrontar propostes sobre model de ciutat”
En aquest context, Puig considera clau el debat entre partits polítics per definir el futur de Tarragona, un cop aprovat pel plenari l’avanç del POUM, perquè considera que fins ara alguns partits de l’oposició “no han presentat gaires propostes de model de ciutat“. Ara sí, davant la cita electoral, toca confrontar idees i projectes.
En la mateixa entrevista, el responsable de Territori no ha volgut alimentar la polèmica pel traspàs pendent de carreteres de l’Estat a l’Ajuntament. “Hi estem treballant i ara toca un silenci patriòtic per aconseguir coses positives per Tarragona”, ha sentenciat.
pugi avança altres futurs carrils bici
Precisament, una antiga carretera estatal, l’avinguda Andorra, molt aviat viurà una transformació amb la renovació del paviment i la instal·lació d’un carril bici en el tram que va de la plaça Imperial a la rotonda de l’avinguda Catalunya, “mantenint els dos carrils per a cotxes i les places d’aparcament”, segons el regidor. En el futur, quan estigui a punt el pla parcial PP-1, el carril bici arribarà al campus Sescelades.
Al carrer Pere Martell també es renovarà el paviment i s’instal·larà el carril bici de Ramon y Cajal fins al Serrallo, però aquesta obra -admet Puig- “és més complexa de dissenyar i executar” perquè s’han de sortejar dues rotondes. A mig termini, el govern liderat per ERC treballa en la redacció del projecte de carril bici de circumval·lació a avinguda Catalunya, República Argentina i Vidal i Barraquer.
“l’estiu de 2024 probablement ja tindrem el mamotreto del miracle”
El conseller de Territori ha explicat el procés per desmuntar la plataforma del Miracle: “L’estiu del 2024 probablement ja haurà desaparegut el ‘mamotreto’ i en el seu lloc hi haurà una primera zona verda, austera però bonica i agradable, abans de tirar endavant la renaturalització de tot l’espai”. També s’aprofitarà per construir el tram de carril bici pendent entre el passeig del Miracle i el fortí Sant Jordi.
Aquí podeu recuperar íntegra l’entrevista a Xavi Puig:
Entrevista a Xavi Puig, conseller de Territori i Sostenibilitat de Tarragona