26.4 C
Província de Tarragona
Dimarts, juliol 16, 2024

Carlos de Castellarnau: “Compondre és una necessitat vital”

Carlos de Castellarnau i Cristina Cubells en la presentació del cicle ‘Oh!pera’ al Gran Teatre del Liceu.

Un tarragoní resident a París estrenarà la setmana vinent una òpera al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. Es tracta del compositor Carlos de Castellarnau que hi portarà la seva nova obra titulada ‘Hi ha monstres que viuen per la seva curiositat’.

el compositor tarragoní porta la seva òpera al liceu

És una de les quatre òperes de petit format de la iniciativa ‘Òh!pera’ impulsada per segon any consecutiu per la Regidoria de Turisme i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, a través del Disseny Hub Barcelona i diferents escoles de disseny de la capital. Unes òperes de nova creació que es concentraran en una mateixa funció itinerant. Diferents espais del Liceu acolliran les representacions. A la sala dels Miralls s’interpretarà l’obra del compositor tarragoní.

de castellarnau va començar la carrera musical com a autodidacta

De tocar d’oïda a compondre. Carlos de Castellarnau va començar la seva carrera musical de manera autodidacta amb la guitarra. No va ser fins als 23 anys quan va entrar al conservatori de Vila-seca. D’allà a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). I de l’ESMUC al centre IRCAM de Paris (França) formant-se i especialitzant-se en composició. Castellarnau afirma que el seu interès per la música “va ser una cosa que vaig escollir pel meu compte”. I com a fet curiós, la seva passió per l’art en general va sorgir d’una botiga d’antiquaris ubicada al carrer Cavallers on hi passava llargues estones.

La trama de l’òpera es basa en un somni del poeta francès Charles Baudelaire. El títol fa referència al concepte moral de monstre i enllaça amb la temàtica fosca i decadent. Una emissió radiofònica en directe s’encarrega d’explicar el text i alhora es mostra una història paral·lela de perversió amb un punt humorístic, segons detalla el compositor.

 

Tot això en un ambient al so de l’acordió, el contrabaix, el teclat, el saxòfon i el clarinet. “És una instrumentació folklòrica, de cabaret, i que va lligada a l’imaginari decadent de Baudelaire”, explica al FET a TARRAGONA. A aquest fons sonor radiofònic i ambiental, li acompanyaran les veus parlades i cantades al llarg dels 25 minuts d’òpera.

és una òpera de petit format que es representarà a la sala dels miralls

Acompanyats dels cinc músics, Pau Camero (baríton), Màrius Hernández (actor) i Aleix Lladó (ballarí) realitzaran la interpretació sota la direcció escenogràfica de Cristina Cubells i el suport d’alumnes de l’Escola Superior de Disseny, entre altres membres del nombrós equip que hi ha darrere. La feina prèvia ha tingut una durada d’uns 8 mesos. Carlos de Castellarnau revela que la seva manera de compondre es basa en fusionar el text del llibret i la música de manera simultània. “Compondre músiques amb text és diferent que compondre música instrumental”, expressa.

la trama es basa en un somni del poeta baudelaire

Per acabar, l’hem preguntat què significa per a ell compondre. “Per a mi és una necessitat vital”, respon. Afegeix que “necessito produir una cosa que em satisfaci i obtenir una plenitud”. Ben segur podrem veure la plenitud i l’èxit d’aquest músic tarragoní en uns dies en un dels grans escenaris europeus.

Les funcions tindran lloc els dies 5, 6 i 9 de juliol al Teatre Liceu de Barcelona. Tota la informació del projecte ‘Òh!pera’ la podeu trobar aquí.

Gio Gonzales
Gio Gonzales
Estudiant de Periodisme URV
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here