Carregant ...

La temporalitat del tercer fil

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, al costat de Joan Pedrerol, president AEQT i vicepresident de la Cambra, i Pere Macias, president del Cercle d'Infraestructures (foto: Cambra Comerç)

El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, al costat de Joan Pedrerol, president AEQT i vicepresident de la Cambra, i Pere Macias, president del Cercle d’Infraestructures (foto: Cambra Comerç)

Apuntin aquest nou concepte en relació al tercer fil ferroviari: “temporalitat”. A més de la provisionalitat, que és motiu de debat i polèmica des de fa temps a Tarragona, ara hi hem d’afegir la temporalitat d’aquesta infraestructura.

Temporalitat, segons Pere Padrosa, director general de Tranports i Mobilitat de la Generalitat, vol dir estar vinculat a l’agenda econòmica i pressupostària de les administracions públiques. Padrosa ho deia aquest divendres a la Cambra de Comerç davant d’un auditori format bàsicament per empresaris, responsables de companyies químiques i el president del Port, Josep Andreu.

Mesures per millorar la convivència 

“Si renunciem al tercer fil, renunciem a crear riquesa i a sortir de la crisi”. Aquest és un dels arguments utilitzats per Padrosa per defensar una infrastructura que, reconeix d’entrada, provoca problemes de convivència entre la indústria i el turisme.

Tarragona, diu, és un exemple de bon veïnatge entre els dos sectors econòmics: “Ara caldrà aguantar els anys que siguin necessaris. Tant de bo col·lapsem el tercer fil com més aviat millor”, afirma Padrosa.

Els combois de mercaderies i els aparcadors de 750 metres de longitud són necessaris per ser competitius. Això, que provocarà un notable impacte visual i mediambiental, s’ha de pal·liar amb “mesures imaginatives i barates”, segons el director general del govern.

Les reclamacions locals

I en una referència implícita a les últimes demandes de l’ajuntament de Tarragona (construir dues passarel·les per connectar el centre de la ciutat amb la platja), Pedrosa diu: “No demanin allò que no podem fer”. I remata: “El tercer fil no es pot veure des d’un punt de vista local, reduccionista”.

Amb la intervenció de Padrosa, la Cambra de Comerç i el Cercle d’Infraestructures (presidit per Pere Macias) continúen apostant pel debat i l’anàlisi al voltant dels projectes més importants que afecten la ciutat. Arquitectes com Xavier Climent (del col·lectiu “Mou-te”) o Agustí Pujol; el director de la federació de transports, Josep Lluís Aymat; i la directora general de l’AEQT, Teresa Pallàres, van ser algunes de les persones que van seguir la intervenció del director general de la Generalitat.

Una intervenció, per cert, que va deixar una altra certesa: el govern de Catalunya no pinta pràcticament res en el disseny de les grans infraestructures del pais. Tot depén del govern de l’Estat.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 respostes a “La temporalitat del tercer fil”

  1. Joan Josep Marca Torrents ha dit:

    No entenc res.
    Si el Govern de Catalunya no hi pinta res ¿per que el Sr. Pere Pedrosa quan parla de les dues passarel-les que demana el nostre Ajuntament diu “no demanin allò que no podem fer”?
    Francament fa pena veure el suport que ens dona als tarragonins.
    Aixi ens va el tema AVE: lluny de la Ciutat i els nostres representants tan tranquils. Deplorable.

  2. El menyspreu vers la riquesa que genera el sector turístic és, com a mínim, irresponsable.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *