Carregant ...

El ‘Fet’ organitza el debat ‘Tarragona i el tren’

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Usuaris a l'andana de l'estació de Tarragona, a punt per pujar a un tren de Mitja Distància en direcció a Barcelona (foto: DAVID OLIETE)

Usuaris a l’andana de l’estació de Tarragona, a punt per pujar a un tren de Mitja Distància en direcció a Barcelona (foto: DAVID OLIETE)

Aquest 2015 fa un segle i mig de la posada en funcionament del tram de la línia de tren Tarragona – Martorell i, per tant, la que connecta la nostra ciutat amb Barcelona. La rellevància històrica del ferrocarril, les greus deficiències actuals del servei a Tarragona i unes perspectives de futur incertes ens han portat a dedicar la portada i el dossier central del número 9 de la revista FET a TARRAGONA al món dels trens. Hi publiquem quatre reportatges que han elaborat Albert Ollés, Anna Plaza i Enric Garcia Jardí.

A més, per presentar la revista en públic, el FET organitza el primer debat de la sèrie ‘Diàlegs 2015’ titulat ‘Tarragona i el tren’. L’acte comptarà amb la participació de Joan Miquel Carrillo, enginyer de Camins, Ports i Canals i expert en matèria ferroviària; Daniel Pi, delegat a Tarragona de la Plataforma per a la Promoció del Transport Públic; i Òscar Palau, periodista d’El Punt Avui especialitzat en l’àmbit de les infraestructures. El debat – obert a tothom- tindrà lloc dimarts 13 de gener, a les 19 hores a la seu de la Cambra de la Propietat Urbana, al carrer de Méndez Núñez, 23.

Dimarts 13 de gener a les 19 h. presentem el número 9 de la revista i analitzem el mapa ferroviari

A la primera fila d’assistents -i amb possibilitats d’intervenir a l’acte- s’ha convidat a representants de l’Ajuntament de Tarragona, la Generalitat, l’Estat, el Port i l’Associació Empresarial Química de Tarragona, entre d’altres entitats i institucions. El debat ha de servir per abordar moltes qüestions d’actualitat: el retard en la construcció del tercer fil per a les mercaderies; el futur de la Façana Marítima; la connexió del centre amb la platja a través de passarel·les; les obres de l’alta velocitat de Perafort cap al sud; el pas de trens de llarg recorregut per l’estació de Tarragona; i la remodelació definitiva d’aquest equipament.

La revista es posarà a la venda el mateix dia 13 de gener, abans de l’inici del debat. Al número 9 del FET s’analitzen els ‘mil i un projectes’ de Façana Marítima que ha tingut la ciutat des de 1883; s’explica la petjada que han deixat centenars de persones que es van instal·lar a Tarragona com a ferroviaris al llarg del segle XX; s’aborden els problemes actuals del servei i el condicionament deficient de l’estació; i s’ensenyen alguns dels milers d’objectes desats en el ‘santuari’ d’un col·leccionista excepcional.

A partir del dia 14, la revista també la podreu trobar als quioscos i llibreries de la ciutat amb un regal molt especial: el calendari 2015 que promou BASF Tarragona per commemorar un altre aniversari: els 150 anys de la fundació de l’empresa a Alemanya. Si voleu rebre còmodament a casa la revista i el calendari, i la resta de publicacions de tot l’any, us convidem a ser subscriptors del FET a TARRAGONA per només 30€. Feu-hi ara la inscripció i gaudiu de tots els avantatges de formar part de la comunitat del FET: invitacions a espectacles de teatre i música; activitats culturals gratuïtes i altres promocions.

Feliç 2015 !!!


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *