Carregant ...

Pau Ricomà prioritza una intervenció a la Part Baixa

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Pau Ricomà conversa amb Ricard Lahoz en la trobada organitzada pel Col·legi d'Arquitectes (foto: ERC)

Pau Ricomà conversa amb Ricard Lahoz en la trobada organitzada pel Col·legi d’Arquitectes (foto: ERC)

“No tinc ni idea, ho reconec”. Així de sincer es mostra Pau Ricomà quan se li planteja què fer amb el pàrguing Jaume I. Només hi afegeix: “És un mausoleu a la corrupció urbanística”. El candidat d’ERC a l’alcaldia de Tarragona ho diu en una trobada amb el Col·legi d’Arquitectes on es plantegen nombroses qüestions relacionades amb la planificació urbanística de la ciutat.

A partir del format de la conversa – entrevista, Ricomà desgrana algunes de les seves prioritats: en destaca una intervenció a la Part Baixa, tan potent -diu- com la que fa anys va viure la Part Alta: “Cal actuar en una zona que s’està degradant, des del recinte firal (amb un nou ús relacionat amb el món de l’art i la cultura) fins a la reforma de les places dels Carros i els Infants”.

La conversa esdevé un itinerari per la ciutat. Ricomà aposta per configurar un gran parc urbà i una àrea d’aparcament a l’entorn del riu i l’Horta Gran que serveixi per millorar la connexió entre el centre i Ponent, articular nuclis de població dispersos i rehabilitar velles edificacions. El seu model de Tarragona passa per aprofitar igual els motors de la indústria i el turisme, i tenir una visió de conjunt del territori configurant i liderant una àrea metropolitana.

En l’àmbit dels equipaments, l’alcaldable dels republicans insisteix en la seva idea d’Hemeroteca Nacional a l’edifici del Banc d’Espanya; impulsar el nou Museu Arqueològic a la Tabacalera; facilitar el pas de vianants i l’ús públic a la finca de la Savinosa i reservar una part de la Ciutat Residencial a equipaments per a la zona.

Dubtes sobre el tercer fil: “El Port i la indústria el necessitaven, però el temps ha passat, tot s’ha complicat i les expectatives creades no semblen reals. En qualsevol cas, la remodelació de l’estació no ha de ser moneda de canvi”, afirma. I a llarg termini, Ricomà es mostra prudent sobre el futur traçat del tren i la Façana Marítima: “El paper ho aguanta tot”, diu en referència als costos de l’operació.

En temps de preguntes dels arquitectes,.aquesta qüestió és la més comentada, però també es parla del Trancamp, la Laboral, el Mercat, el passeig de Torroja, la falta de carrers per passejar amb comoditat i la conservació de l’espai públic, entre d’altres. Gairebé dues hores de conversa entre Pau Ricomà i el col·lectiu professional de l’arquitectura, que vol conèixer de primera ma quines són les propostes de futur dels alcaldables de Tarragona. Aquest dimarts 31 de març, a les 19,30 h., la trobada serà amb Arga Sentís, cap de llista d’IC a les eleccions del 24 de maig.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *