Carregant ...

Carrers que són carreteres de l’Estat

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

El passeig de la Independència és una via urbana de l'Estat i presenta trams sense vorera (foto: Fet a Tarragona)

El passeig de la Independència és una via urbana de l’Estat i presenta trams sense vorera (foto: Fet a Tarragona)

Sabíeu que el carrer de les instal·lacions del Tenis Tarragona, a Cala Romana, és de l’Estat? I que està en la mateixa situació el tram d’entrada a Boscos davant la farmàcia de la Ciutat Residencial? I que també són de titularitat estatal el passeig de la Independència, davant la Tabacalera, i la via d’accés al tanatori, a l’antiga carretera de València?

Potser més tarragonins tenen constància que l’avinguda Roma i l’avinguda Andorra també pertanyen a l’administració central, tot i que això no es noti en el dia a dia ni en el seu nivell de manteniment, que va a càrrec del municipi. Però fa més de vint anys que sento parlar i pregunto als responsables polítics de la ciutat pel traspàs de les carreteres estatals a l’ajuntament i encara no n’he trobat una resposta  satisfactòria.

Els regidors d’Urbanisme han anat passant i el problema s’ha anat enquistant. L’actual responsable de l’àrea, l’arquitecte Josep Maria Milà, posa damunt la taula la possible (i definitiva?) solució. El govern espanyol traspassaria totes les vies de la seva propietat a l’ajuntament sense aportació econòmica per al seu manteniment, però, a canvi, es faria càrrec de la remodelació del tram de la N-340 fins a La Mora o Tamarit en una avinguda urbana, amb voreres i carrils bici.

L’ajuntament i el govern central fa anys que negocien, sense èxit, un traspàs de la titularitat de vies urbanes

“Prefereixo aquesta solució a la de que l’Estat doni uns diners per quilòmetre traspassat. Si no ho fem ara, seguirem discutint vint anys més”, diu Milà. Haver de netejar uns carrers que no són teus o arranjar-hi les voreres i els fanals té un cost econòmic que no es veu compensat quan un que fa de ‘llogater’ (en aquest cas l’ajuntament) no pot fer-hi obres de reforma.

Així s’entèn una mica més (però no del tot) que no hi hagi un accés còmode per arribar a peu fins al tanatori o que no hi hagi voreres en condicions al passeig de la Independència o als dos ponts més antics del Francolí. L’ajuntament no n’és l’amo i, teòricament, no pot fer-hi res, està lligat de peus i mans.

Acabem ja amb aquest despropòsit que arrosseguem des de fa dècades!!! I a qui correspongui, que endreci algunes vies que fan vergonya  -com les ja esmentades- i d’altres sobre les quals ningú en vol assumir la competència. I de pas, que enderroquin la plataforma de l’antiga circumval·lació que separa la Vall de l’Arrabassada i el Nàstic.

A aquest desig, el propi regidor respon que volen desmantellar a partir de l’estiu aquest tram en desús des de fa cinc anys. Es faria un cop acabada la lliga de futbol per no perjudicar la logística que necessiten els partits del Nàstic al Nou Estadi.  Qui pagaria aquesta operació? Ni l’Ajuntament ni l’Estat. Aniria a càrrec, segons Milà, dels promotors del pla urbanístic 34, que fa de nexe entre l’Arrabassada i la Budellera i on hi van uns 500 habitatges.

“No podem inaugurar els Jocs Mediterranis amb aquell entorn tan degradat”, reconeix el regidor. L’objectiu és recuperar el perfil original de la muntanya i reomplir la trinxera que es va obrir en el seu moment (fa dècades) per construir l’antic desvio de Tarragona. Si Milà executa aquesta acció ja haurà fet molt més que els seus predecessors. De fet, pel seu perfil i per la seva trajectòria, el regidor podria assumir la Gerència d’Urbanisme, ara que es torna a parlar de contractar un professional per aquest càrrec.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *