15.3 C
Província de Tarragona
Dimarts, abril 23, 2024

Creuers sí, però bicicletes també

Una carpa tallava el carril de bicicletes i patins a l'Escullera aquest diumeng. Foto: RICARD LAHOZ
Una carpa tallava el carril de bicicletes i patins a l’Escullera aquest diumeng. Foto: RICARD LAHOZ

Cal felicitar-se, d’entrada, pel bon inici de la temporada de creuers al Port de Tarragona. Les previsions per aquest 2016 apunten a un augment considerable respecte els exercicis anteriors. Segons les xifres oficials, un total de 22 creuers atracaran al port tarragoní al llarg d’aquest any. A l’abril ja ho han fet quatre vaixells que transportaven més d’un miler de viatgers.

 

Els creuers més petits, amb 100 o 150 passatgers a bord, atraquen al Moll de Costa aprofitant les instal·lacions de la marina Port Tarraco. Les embarcacions de dimensions una mica més grans, amb uns 400 creueristes de mitjana, han d’atracar en altres molls o al dic de Llevant, més enllà del Far de la Banya.

 

Al dic de Llevant, precisament, ha estat aquest diumenge 1 de maig el cinquè creuer de la temporada, un vaixell que transportava més de 300 passatgers, la majoria de nacionalitat nord-americana. La ubicació de la terminal de creuers ha obligat a tallar, una vegada més, el carril de bicis i patins de l’Escullera, per raons de seguretat i per deixar pas als autocars que es desplacen per anar a buscar i retornar els creueristes.

 

En un diumenge esplèndid de sol, centenars de ciclistes i patinadors s’han quedat sense la seva passejada de més de quatre quilòmetres al costat del mar, un dels principals atractius de lleure i esport que ofereix Tarragona als seus ciutadans. Les restriccions a l’Escullera no afecten als que van a caminar o a córrer.

 

Les molèsties provocades pel tancament del carril específic de bicis i patins i les limitacions de l’equipament del dic de Llevant ens obliguen a reflexionar sobre la necessitat de disposar d’una millor ubicació per a la terminal de creuers. El Port assegura que el 2019 estarà enllestida la nova terminal al dic dels Prats, a La Pineda, que encara no s’ha començat a construir. És la millor opció, tenint en compte que diuen que serà una terminal ‘provisional’? Una altra infraestructura ‘provisional’ a Tarragona? La terminal definitiva es faria al costat del port esportiu. Quan i amb quins diners? Buuufff… Autoritat Portuària i Ajuntament estan d’acord amb aquesta planificació, però a mi em fa arronsar el nas.

 

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here