Carregant ...

Unanimitat turística mai vista a Tarragona

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jornada formativa destinada als restauradors de Tarragona i organitzada pel Patronat Municipal de Turisme. En primer terme, el seu gerent Carles Sanz. Foto: www.tarragona.cat

Jornada formativa destinada als restauradors de Tarragona i organitzada pel Patronat Municipal de Turisme. En primer terme, el seu gerent Carles Sanz. Foto: www.tarragona.cat

En una ciutat com Tarragona, poques vegades (per no dir mai) una gestió de set anys en una administració pública havia provocat tanta unanimitat com la del gerent del Patronat Municipal de Turisme. Unanimitat a favor, no en contra. Opinions professionals de suport a Carles Sanz, no de rebuig. Unes manifestacions que es fan públiques quan el PP, des del govern, el fa fora. Ja fa setmanes que els populars havien dictat sentència, però davant les crítiques  generalitzades del sector turístic han filtrat als mitjans de comunicació un informe de presumptes irregularitats al capdavant del patronat.

El model de promoció turística de Tarragona ideat i impulsat des del 2009 per l’encara gerent és aplaudit per hotelers, restauradors, guies, grups de reconstrucció històrica i altres professionals del sector. ‘Història Viva’ i ‘Ciutat de Castells’ són dos dels emblemes principals d’aquesta etapa. Amb un discurs clar: Tarragona és la ciutat que millor explica la història i ha de rebre un turisme cultural, de qualitat i no invasiu amb els veïns, els carrers i les places. Cal apostar per un turista de nivell adquisitiu alt i no per fer créixer a qualsevol preu el nombre de visitants any rere any (objectiu habitual dels polítics).

Carles Sanz rep el suport de tots els professionals quan el PP el fa fora del Patronat de Turisme

Aquesta manera de fer de Carles Sanz ha comptat amb el suport polític dels regidors Sergi de los Ríos (que el va fitxar), Patrícia Anton i Begoña Floría. Un model turístic que s’ha tirat endavant, tot i les engrunes pressupostàries del patronat, i que ha trencat una tendència històrica de l’ajuntament de Tarragona de menyspreu a un sector que pot ser motor econòmic de primera magnitud. Només cal preguntar a propietaris d’hotels, càmpings i restaurants, que encara recorden etapes passades de desídia, amb responsables polítics que només anaven de viatge a fires promocionals i amb uns pressupostos indignes d’una ciutat que aspirava a ser declarada (i ho va aconseguir) Patrimoni Mundial.

En clau de política interna municipal, el canvi de gerent del Patronat de Turisme s’entén per dos motius: les ganes del PP d’acomiadar un professional que no li agrada per la seva ideologia i de substituir-lo per un altre de més afí; i les ànsies de marcar de nou perfil propi en relació als socialistes dins de l’equip de govern. El PSC i l’alcalde, mentrestant, miren cap a un altre cantó i deixen caure la persona que, per primera vegada, va idear un pla de promoció turística per Tarragona. Un model -basat en la història, la cultura, les tradicions i el caràcter mediterrani de la ciutat-  ben vist per tots els sectors implicats i que havia donat ja els seus fruïts. Una vegada més, els criteris polítics partidistes s’imposen als criteris tècnics professionals.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *