14.1 C
Província de Tarragona
Divendres, març 29, 2024

Nou càstig de l’Estat a Tarragona. I van…

El ministre Íñigo de la Serna i la delegació del govern espanyol, abans de la reunió de la setmana passada amb responsables de la Generalitat. Foto: Catalunyapress
El ministre Íñigo de la Serna i la delegació del govern espanyol, abans de la reunió de la setmana passada amb responsables de la Generalitat. Foto: Catalunyapress

Un altre any de demora. Una altra mostra de menyspreu de l’Estat. Un altre exemple de manca de voluntat política del govern espanyol. I així van…

 

Els Reis Mags del 2017 ens han deixat de regal un altre retard en el tram del Corredor del Mediterrani entre Tarragona i Vandellòs. Nou ministre i nou ajornament. Qui va ser alcalde de Santander i ara ostenta la cartera de Foment, Íñigo de la Serna, diu ara que a l’abril de 2018 el tram entrarà en funcionament “en fase de proves”: un escàndol, una vergonya, una presa de pèl…davant la qual el territori torna a mostrar la seva impotència.

 

El ministre ve a Catalunya per primera vegada i encara té la barra d’afirmar que el Corredor del Mediterrani és una infraestructura “estratègica” i “essencial” per a Catalunya i per al conjunt d’Espanya. Algú li ha explicat al ministre que hi ha un tram de quaranta quilòmetres al sud de Tarragona de via única i que el 2016 ha estat un any rècord d’incidències greus?

“La nova demora al Corredor Mediterrani és una vergonya, davant la qual tornem a mostrar la nostra impotència”

El nou ajornament deu ser una mostra més de la tan publicitada ‘Operació Diàleg’ de l’Estat amb Catalunya. I els diputats per Tarragona a Madrid, què en diuen? Res…només queda la queixa puntual i la resignació. Els únics que continuen mobilitzats són les plataformes ciutadanes del Camp de Tarragona i, especialment, el col·lectiu Trens Dignes a les Terres de l’Ebre.

 

La Generalitat, mentrestant, es menja amb patates el nou retard d’un any, després que acceptés allargar el temps (els horaris) dels trajectes ferroviaris de la R-16 pensant que seria una situació “provisional”. Però el càstig de l’Estat amb Catalunya i, especialment, amb les comarques de Tarragona, no és provisional; és continu, perseverant.

 

Aquesta és l’oferta de “diàleg” que proposen? I, nosaltres, volem mantenir aquest statu quo que ens condemna per dècades? Quan arribi el referèndum -que arribarà tard o d’hora perquè el reclamen tres de cada quatre catalans-, Tarragona també haurà de votar si vol seguir com fins ara, suportant la discriminació i el menysteniment de l’Estat espanyol, o apostar per una nova via que ens permeti als catalans decidir sobre les nostres pròpies infraestructures.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

2 COMMENTS

  1. És cert que el projecte del Corredor mediterrani és un projecte estratègic amb importants repercusions econòmiques que l’Estat no només no ha prioritzat sinó que a posat traves al seu desenvolupament. El tram entre Castelló i Tarragona hauria d’haver estat enllestit fa temps. També és cert que aquí hem embolicat la troca i no hem sabut donar una resposta clara i unitària al projecte en el seu pas pel territori. Hem acabat tragant amb un tercer fil de dubtosa funcionalitat enlloc de la solució òptima que era la recuperació de l’antiga Reus-Roda. Per últim no crec que una hipotética independència de Catalunya desencallés el problema, ans al contrari

  2. Jo tampoc crec que una hipotètica independència ho pugui arreglar. Tarragona és a la cua en les inversions de la Generalitat al territori i això no depèn de Madrid. El problema que tenim és la falta de reacció de tots plegats, polítics i ciutadans de la societat civil. On són els diputats a les Corts i al Parlament, de tots els colors!!. O reaccionem i busquem maneres imaginatives de pressionar o ens anirem esllanguint i quedarem en una situació residual.

Respon a Pere Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here