15.5 C
Província de Tarragona
Divendres, març 29, 2024

Un aeroport condemnat a volar poc

Aeroport de Reus. Foto: Aena.

Les empreses públiques estatals Adif i Aena han firmat un protocol per a la construcció d’una estació d’alta velocitat a l’aeroport de Girona-Costa Brava per connectar-lo amb el de Barcelona. D’aquesta manera, el govern espanyol vol convertir la infraestructura gironina en la “quarta pista d’El Prat”, segons afirmava divendres passat el ministre de Foment, José Luis Ábalos.

 

L’aeroport de Reus està a 99 kms de les pistes d’El Prat i té una connexió ràpida per les autopistes AP-7 i C-32 sud. L’aeroport de Girona està a 105 kms del de la capital catalana i també té connexió ràpida per l’Ap-7 o per la C-32 nord, però amb l’inconvenient que s’ha de travessar Barcelona per les Rondes, molt sovint saturades de trànsit.

GIRONA ES CONSOLIDA COM LA QUARTA PISTA D’EL PRAT AMB LA CONNEXIÓ PER ALTA VELOCITAT

Cal remarcar aquesta similitud de distàncies entre aeroports a l’hora de recordar que l’Estat espanyol, a través d’Aena, sempre ha preferit les instal·lacions gironines com “l’alternativa” que permetrà absorbir el trànsit aeri creixent de Barcelona, que el 2018 va superar els 50 milions de passatgers. Per això, la connexió entre els dos aeroports amb alta velocitat és una prioritat del govern espanyol i per això hi invertirà 360 milions d’euros.

 

L’anunci deixa en evidència una vegada més que Girona s’ha sabut guanyar els darrers anys una posició capdavantera com a segon aeroport de Catalunya i que el Camp de Tarragona -tot i ser la segona àrea metropolitana del país- no pinta res davant l’Estat, manin els socialistes o manin els populars.

L’AEROPORT DE REUS SEGUIRÀ TENINT UN PAPER SECUNDARI I DESVINCULAT DE BARCELONA

El socialista català, Maurici Lucena, actual president d’Aena, deia divendres exultant que l’objectiu d’aquesta obra és que Girona-Costa Brava “oxigeni” la infraestructura barcelonina, de tal manera que “la capacitat del sistema aeroportuari català quedarà garantida per les pròximes dècades”.

 

Aquestes paraules deixen clar que l’aeroport de Reus (i si hi afegim ‘Costa Daurada’?) està condemnat de per vida a jugar un paper secundari. Un altre fracàs dels nostres dirigents territorials  -polítics,  econòmics i socials-, incapaços de planificar el futur de la Catalunya sud amb una mirada llarga, estratègica i intel·ligent.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

1 COMMENT

  1. Jo havia sentit dir que el de Girona te una ventatge de tipus tècnica pels vols d’Europa. Que per venir a Reus han de creuar l’espai aeri de Barcelona, bastant saturat i per anar Girona no. I menys distància (sempre desde Europa

Respon a Josep Miralles Esteban Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here