12.6 C
Província de Tarragona
Diumenge, abril 21, 2024

Un consens polític difícil de trobar a Tarragona

Els representants de les 7 formacions polítiques i 3 portaveus de la plataforma ‘Mercaderies per l’interior’ en l’acte de signatura realitzat aquest dimecres a la seu de PIMEC. Foto: Ricard Lahoz.

És gairebé impossible que set formacions polítiques -que van del PP i Ciutadans fins a la CUP- signin un full de ruta conjunt sobre un tema d’infraestructures que afecta Tarragona. Per això, té mèrit que les set organitzacions hagin signat el document que els emplaça a trobar una solució definitiva al problema del tràfic de mercaderies pel territori.

 

Aquest dimecres s’ha vist una imatge gens habitual: sis candidats al Congrés o al Senat i un diputat del Parlament s’han trobat, convidats per la plataforma ‘Mercaderies per l’interior’ a treballar “durant la propera legislatura” a Madrid en la línia d’aconseguir desbloquejar una alternativa al pas actual de les mercaderies per la costa.

Set partits es comprometen a treballar per assolir aviat una solució al pas de les mercaderies ferroviàries

Representants d’ERC, PSC, Ciutadans, Junts per Catalunya, En Comú Podem, PP i la CUP han signat un text on s’afirma que engegaran “les accions polítiques i pressupostàries que estiguin a les seves mans per a iniciar i accelerar els estudis tècnics necessaris que permetin trobar la solució definitiva per tal que el transport ferroviari de mercaderies pel Camp de Tarragona passi per una línia interior”.

 

La plataforma es felicita pel consens assolit després de dos debats convocats els últims mesos: un, amb candidats a l’alcaldia de Tarragona, i el segon, fa pocs dies amb candidats a les eleccions del 10-N. L’entitat  no es mostra favorable a cap opció concreta per desviar el pas de les mercaderies, però reclama  que els tècnics del Ministeri de Foment trobin aviat la millor alternativa possible.

La plataforma ‘Mercaderies per l’interior’ reclama trobar l’alternativa “la pròxima legislatura” a Madrid

La iniciativa de la plataforma ‘Mercaderies per l’interior’ coincideix en el temps amb l’anunci del trasllat a l’estació de la Secuita de la majoria de trens de llarg recorregut que, encara avui, circulen per l’estació urbana de Tarragona. Per això, resulta especialment dolorós veure com es referma un mapa ferroviari diabòlic: passatgers lluny dels grans municipis i mercaderies al costat dels nuclis més poblats.

 

Amb la perspectiva de la propera legislatura (si es consolida amb un govern estable), aquest és sens dubte el gran repte dels polítics tarragonins a Madrid. Difícil, però no impossible després de constatar el consens unànim del territori.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here