Advertisement Advertisement
Carregant ...

Un nou carril a l’autopista per no trinxar més el territori

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Imatge aèria de l’AP-7 al costat del Mèdol i, en paral·lel, l’autovia A-7, travessant l’anella verda de Tarragona. Foto: Pepo Segura.

Té sentit seguir desdoblant la carreretera N-340 a les Terres de l’Ebre, un cop l’autopista AP-7 deixa de ser de peatge? No és millor opció ampliar a tres carrils l’autopista en el tram de Tarragona cap al sud, ara que ja és de competència plena de l’Estat, per absorbir l’augment previsible de vehicles?

L’aixecament de les barreres a l’eix més transitat de la península, és celebrat per tothom. L’AP-7 en el tram Tarragona – València assumirà, segons dades oficials de Foment, prop de 30.000 vehicles diaris gràcies al factor de la gratuïtat: seran suficients els dos carrils actuals en cada sentit de la marxa?

La gratuïtat de l’AP-7 ha de comportar una ampliació de la via, més àrees de descans i noves sortides

La solució més lògica és construir-hi un tercer carril, incrementar-hi les àrees de descans i millorar-ne les instal·lacions, i obrir noves sortides per enllaçar d’una manera més fluïda amb les localitats de l’entorn. És una feina que deixa pendent la concessionària Abertis, tot i els beneficis milionaris aconseguits amb l’explotació de l’autopista durant 40 anys.

El tercer carril al sud de Tarragona en una AP-7 gratuïta faria innecessària al meu entendre la conversió de la N-340 en l’autovia A7 a partir de Vandellòs. Volem trinxar tot el territori de la demarcació amb dues plataformes de vies ràpides, separades però paral·leles, que sumen 10 carrils? Volem reproduir arreu la imatge d’autopista i autovia en paral·lel que ja és una realitat a l’anella verda de Tarragona, tal com es veu a la foto que obre aquest article?

L’estat s’ha de replantejar desdoblar carreteres: té sentit disposar de dues autovies paral·leles?

Foment s’ha de replantejar els seus projectes de desdoblament de carreteres, un cop assumides les autopistes. D’aquí un any i mig, tota l’AP-7 fins a La Jonquera i l’AP-2 fins a Saragossa també deixaran de tenir peatges.

A Tarragona sí que és imprescindible i urgent desdoblar el tram de la N-340, de la Mora a Torredembarra. Poc més de 5 quilòmetres, amb un alt risc d’accidents, que passaran a ser una autovia el 2022 o 2023, quan l’autopista paral·lela ja serà gratuïta. Però un cop feta aquesta obra, té sentit seguir trossejant el nord del Tarragonès amb una segona autovia?

Massa interrogants encara sense resposta. Una vegada més, no hi ha planificació davant d’un nou escenari que ja estava previst des de fa molt de temps. El govern espanyol que es configuri la setmana vinent s’hi haurà de posar les piles.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *