Carregant ...

Xavier Puig: “La política urbanística l’han fet els promotors”

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Xavier Puig, a l’entrevista al ‘Tribuna Tarragona’. Foto: Ràdio Ciutat de Tarragona.

“La política urbanística de Tarragona l’han fet només els promotors. Hi ha hagut una dimissió dels anteriors governs i nosaltres creiem que l’Ajuntament ha de ser proactiu, liderar i preocupar-se per on creix la ciutat”. Ho diu Xavier Puig, tinent d’alcalde d’Urbanisme i Sostenibilitat quan explica les seves idees per cohesionar més i millor Tarragona omplint els “forats” d’una ciutat dispersa i fragmentada.

El regidor d’Urbanisme vol “parlar” amb tothom per arribar a “solucions raonables” a La Budellera

Directe i valent, en una entrevista al programa ‘Tribuna Tarragona’ -que coproduïm Ràdio Ciutat i FET a TARRAGONA-, Puig denuncia el “neo-liberalisme urbanístic” que es desprén del POUM, que preveia unes gran zones de creixement en plena bombolla que no s’han complert per l’estancament demogràfic. “No pot ser que els privats decideixin per on creix la ciutat”, subratlla. “Volen construir on hi ha més valors naturals i el govern vol preservar aquests espais i que es construeixi on preval la cohesió social”.

Puig prioritza les actuacions que omplen “forats” per cohesionar més i millor Tarragona

En aquest context, quan s’aborda el pla de la Budellera, el regidor es mostra partidari de “parlar” amb la resta de forces polítiques i els promotors de la zona “per arribar a amplis consensos i solucions raonables”. En una dosi de pragmatisme de qui governa sense majoria al plenari, Puig apel·la a buscar “complicitats”.

El tinent d’alcalde repassa al ‘Tribuna Tarragona’ els principals reptes de la seva àrea

Però la prioritat de l’equip municipal és donar vida als “forats” actuals: això significa impulsar la urbanització a l’entorn de la carretera de Valls, entre l’avinguda Catalunya i Sescelades; posar ordre en l’espai entre el col·legi Sant Pau i l’A7; repensar la T-11 i la N-340 com a vies urbanes als barris de Ponent; o generar un segon parc Francolí a l’altra banda del riu.

En una altra dosi de realisme i sinceritat, Xavier Puig anuncia que aquest any no es durà a terme la reforma de la Rambla Nova: primer cal redactar-ne el projecte amb participació d’experts i veïns, i les obres es duran terme el 2021.

L’entrevista ha abordat moltes altres qüestions. Així que us recomano que la mireu i escolteu:

– Les dues fases d’instal·lació dels carrils bici.

– Proves pilot per tallar el trànsit en algunes “illes de carrers”.

– Pacificar el trànsit a la Part Alta de manera consensuada.

– La idea d’un rocòdrom al Jaume I, si algun privat hi veu possibilitats.

– Aprofitar els espais lliures que deixen els Euromed per disposar de més trens Regionals a Barcelona.

– Prioritzar el trasllat de les mercaderies ferroviàries a zones menys poblades.

Després de l’entrevista, escolteu la tertúlia amb els periodistes Núria Riu i Dídac Montoliu.

Xavier Puig: “No arreglarem la Rambla enguany”


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *