12.5 C
Província de Tarragona
Divendres, abril 26, 2024

Frustracions ferroviàries: en tenim per anys

Isidre Gavín i Laura Roigé, aquest dimecres a Tarragona. Foto: Cambra de Comerç de Tarragona.

Està bé que un responsable polític et digui a la cara que les connexions ferroviàries entre Tarragona i Barcelona no milloraran substancialment fins que… l’estació de la Sagrera entri en funcionament! “Això trigarà molts anys, així que tinguem paciència”. Ras i curt. Isidre Gavín, secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, ha estat clar aquest dimecres en un acte a la Cambra de Comerç de Tarragona.

Els horaris, les freqüències, la fiabilitat i la qualitat del servei dels trens de Mitja Distància entre Tarragona i la capital catalana havien de millorar -això créiem- amb l’entrada en funcionament de la variant fins a Vandellòs, el passat 13 de gener. Però “aquelles expectatives s’han vist frustrades” i ara l’únic que li queda al Govern és intentar aplicar algunes millores puntuals d’acord amb Renfe (i amb ADIF).

El servei en tren a Barcelona no millorarà substancialment fins que no estigui enllestida la Sagrera

Per què només hi poden fer pedaços? Doncs perquè la xarxa convencional de ferrocarril està molt congestionada (Rodalies, Regionals, Llarga Distància i AVE) i l’estació de Sants no dona més de sí. Fins que no s’acabi la Sagrera no hi ha res a fer, ha vingut a dir Gavín.

 

Això sí, el Govern pot “redreçar la frustració causada”, treballant amb Renfe perquè l’empresa pugui oferir millors freqüències de pas i nous serveis (4 trens directes Salou-Barcelona ben aviat). Però, de moment, no hi ha res concret. I a més, alerta de les afectacions que començaran a l’estiu per obres importants a la zona de Martorell i Castellbisbal (tercer fil).

“tenim els estudis tècnics per desviar les mercaderies amb diverses alternatives, però la clau és ADIF”

Parlant del tercer fil, la presidenta de la Cambra de Comerç, Laura Roigé, ha reclamat “acabar amb urgència” aquest projecte perquè les mercaderies del Port i de la química tinguin una sortida en ample europeu. “Primer, el tercer fil, i després ja en parlarem”, ha dit, afegint que la Reus-Roda serà “molt difícil de recuperar” perquè està en molt mal estat i perquè les urbanitzacions de l’interior de la comarca també es podrien queixar, igual que ara es queixen els veïns i les instal·lacions turístiques de la costa.

Sobre el trasllat de les mercaderies a l’interior, el responsable de la Generalitat ha estat contundent: “Nosaltres tenim els estudis tècnics amb diverses alternatives, però la clau és ADIF, perquè el Govern català no pot tocar res sobre el terreny”. Tot plegat, una metàfora del panorama de les infraestructures: una frustració permanent.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

1 COMMENT

  1. Doncs caldrà seguir agafant el cotxe i anar escalfant el planeta alhora que els polítics i responables d’ADIF escalfen el seu cul sense donar Solucions.

Respon a xavi Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here