Carregant ...

Ricomà alça el to amb la Generalitat

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

L’alcalde Pau Ricomà, abans de l’entrevista al ‘Tarragona 100×100’. Foto: Ràdio Ciutat de Tarragona.

Per primera vegada en els divuit mesos a l’alcaldia, Pau Ricomà pren distància amb claredat respecte l’acció del govern de la Generalitat en dos temes clau per la ciutat: la seguretat química i les infraestructures ferroviàries. Mai havia sentit en públic l’alcalde tan crític amb l’executiu català com ho ha fet aquest dilluns en una entrevista al programa ‘Tarragona 100×100’ de Ràdio Ciutat de Tarragona.

L’alcalde de Tarragona es distancia de la gestió del Govern en temes clau per la ciutat

Amb els segons pressupostos municipals del seu mandat aprovats i a un mes de les eleccions al Parlament (si no s’ajornen per la crisi sanitària), l’alcalde de referència a Esquerra Republicana ha qüestionat sense matisos l’actitud de dos departaments (Interior i Territori) que són en mans de consellers de Junts per Catalunya, Miquel Sàmper i Damià Calvet.

En seguretat química, diu que des d’Interior “s’ha treballat poc i a ritme lent”

Un any després de l’explosió d’Iqoxe, l’alcalde afirma: “S’ha treballat poc i a ritme lent. La pandèmia no pot esborrar la necessitat imperiosa de dotar de recursos el Plaseqta. I aquests recursos no estan avui damunt la taula. El departament d’Interior ha de portar la batuta i concretar-los. L’accident havia de provocar  un canvi de paradigma i aquest no s’ha produït. Tot el sector ha de ser més exigent amb totes les empreses associades”.

Es mostra preocupat pel poc interès de la Generalitat en prioritzar el trasllat de les mercaderies

Un any després de l’entrada en funcionament de la variant del Corredor del Mediterrani Tarragona – Vandellòs, Ricomà fa un balanç negatiu en diversos aspectes: no s’han millorat les freqüències horàries dels serveis regionals amb Barcelona i no s’ha avançat en el projecte per traslladar les mercaderies fora dels nuclis urbans. L’alcalde hi veu una “escassa voluntat” de l’Estat, però també “poc interès” de la Generalitat per “prioritzar” aquests temes. Per això, parla de “replantejar” els consensos establerts al territori els darrers anys i es pregunta: “El Govern de Catalunya exerceix plenament les seves competències en matèria ferroviària?”

Reclama que el futur Tramcamp uneixi Tarragona i reus seguint l’eix de la T-11

En clau de futur, Ricomà va més enllà en les crítiques i diu que els primers estudis del Tramcamp del departament de Territori i Sostenibilitat li generen “molts dubtes” i són “poc sòlids”. Afegeix: “Ha de ser prioritari unir Tarragona i Reus per les zones poblades i no travessant els polígons. El tramvia ha de passar pels barris de Ponent, seguint l’eix de la T-11, que és la via que uneix els nuclis demogràfics i econòmics més potents i el major flux de mobilitat de la regió. És inviable un tramvia que no tingui en compte la comunicació ràpida i efectiva entre les dues ciutats”.

Aquests són dos dels temes abordats a l’entrevista, però Ricomà també ha parlat de pressupostos, la possible ampliació del govern durant el primer semestre de 2021 i alguns aspectes culturals. El programa el podeu recuperar aquí:

Ricomà: “Demanem a la Generalitat una major inversió ferroviària per Tarragona”


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *