Carregant ...

El necessari lideratge metropolità de Ricomà

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

L’alcalde Ricomà en l’entrevista de fa unes setmanes a Ràdio Ciutat de Tarragona on ja expressava les seves crítiques pel projecte de tren trmvia.

El futur tren tramvia, indispensable per vertebrar la mobilitat entre les ciutats i pobles del Camp de Tarragona, es perfila com el projecte que pot desencadenar una reacció conjunta (ara sí, de debò?) de la segona àrea metropolitana de país. L’alcalde Pau Ricomà sembla disposat a liderar aquesta reacció en resposta a l’estudi informatiu i d’impacte ambiental del tren tramvia elaborat per la Generalitat.

Ricomà ja m’apuntava fa unes setmanes en una entrevista a Ràdio Ciutat de Tarragona les seves crítiques a la manera de fer del departament de Territori i Sostenibilitat en aquest tema. I ara, un cop passades les eleccions del 14F i davant un “extemporani” anunci que indica un termini de només 30 dies per presentar al·legacions a l’estudi, l’alcalde ha decidit prendre la iniciativa.

L’alcalde anuncia una reacció del Camp de Tarragona al projecte “poc funcional” de tren tramvia

En un article extens publicat aquest diumenge al Diari de Tarragona, Ricomà denuncia el “model poc funcional i gens sostenible que es deriva del nou tren tramvia”, un projecte que -diu- arriba “des de Barcelona després de més de 20 anys de promeses incomplertes i desconsideració vers el territori”. Per això, anuncia trobades immediates amb entitats socials i empresarials, i la voluntat d’actuar “amb una actitud constructiva” per reconduir una proposta que considera “inacceptable” i “centralitzadora”.

El to de l’alcalde de Tarragona és dur amb el Govern (ara en funcions) del qual forma part la seva formació política (ERC): “S’imaginen que la Generalitat de Catalunya hagués donat només 30 dies als ajuntament de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat o Badalona per formular al·legacions a un imprevist model i traçat de tramvia predeterminat unilateralment, sense comptar amb la participació prèvia dels ajuntaments i veïns interessats?”.

Ricomà es revolta per “la desconsideració i el menysteniment” del Govern cap al territori

Diu Ricomà que s’ha d’acabar amb la “resignació” històrica del Camp de Tarragona i que cal superar el “menysteniment territorial amb independència de la nostra adscripció política”. També afirma que l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) ha de ser “l’ens responsable de la planificació consensuada de les infraestructures i serveis” que necessita l’àrea metropolitana.

És l’hora, doncs, d’agafar les regnes del problema i assumir com alcalde de Tarragona que s’ha de liderar una resposta conjunta de la segona regió demogràfica i econòmica de Catalunya. No val només buscar un “posicionament de ciutat”; cal teixir complicitats amb Reus, Vila-seca, Salou, Cambrils… i actuar amb determinació i unitat.

Cal passar immediatament de les paraules de l’article a l’acció institucional. Potser aquí, Pau Ricomà es juga el seu llegat com a alcalde.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Una resposta a “El necessari lideratge metropolità de Ricomà”

  1. Olga Xirinacs ha dit:

    Molt interessant la determinació de l’alcalde Pau Ricoma en referència al tramvia
    Més interessant encara, és l’actitud d’acabar amb la proverbial passivitat de Tarragona EN TOTS ELS ÀMBITS.
    Ànim, doncs, i endavant.
    Olga Xirinacs

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *