El govern espanyol, titular de la carretera N-340, veu “amb bons ulls” assumir la transformació del tram Tarragona – Altafulla en una via urbana amb carril segregat per a bicicletes. I també es mostra predisposat a estudiar la construcció d’un pont per a bicis i vianants adossat a l’actual que travessa el riu Francolí per l’avinguda Roma.
Aquestes són dues de les demandes plantejades per l’Ajuntament de Tarragona al secretari d’Estat d’Infraestructures en una reunió celebrada a Madrid la setmana passada. El regidor de Territori i Mobilitat, Xavier Puig, valora la trobada “molt positivament” i es mostra convençut que l’Estat les acabarà realitzant abans de traspassar les carreteres a titularitat municipal.
L’Ajuntament negocia a Madrid la construcció d’un pont per a bicis i vianants al Francolí
Puig ha explicat els detalls de la reunió aquest dimecres al programa ‘Tarragona 100×100’ de Ràdio Ciutat de Tarragona. En els dos projectes “prevalen criteris de sostenibilitat i cohesió entre el centre de la ciutat i les zones de Ponent i Llevant”. I ara caldrà anar al detall amb els tècnics de les dues administracions per arribar al ple acord.
A Llevant, el carril bici facilitarà una “transformació de l’economia, l’oci i el turisme”, en paraules de Puig. I a Ponent, la unió del carril bici educatiu del centre (a punt de començar-ne les obres) i el carril ja existent entre Icomar i Bonavista “facilitarà la mobilitat dels veïns i cosirà més i millor la ciutat”. Són obres relativament econòmiques, tot i que el regidor no hi posa números, encara.
Ricomà i Puig també reclamen a l’Estat pantalles acústiques a l’autovia A-7
Una altra proposta expressada a Madrid és la insta·lació de pantalles acústiques o alternatives per reduir la contaminació acústica que provoca el trànsit de vehicles de l’autovia A-7 en diferents zones de la ciutat, especialment als veïns pròxims al Parc Francolí.
La idea, segons el regidor de Territori i Mobilitat, és arribar a signar un acord amb els tres projectes i la cessió dels trams de carreteres estatals a l’Ajuntament. Bona prova de la importància que donen a la reunió amb l’Estat és que hi van assistir l’alcalde Pau Ricomà, el regidor Xavi Puig, la senadora d’ERC Laura Castel i la nova directora de Territori, Núria Pallarés, que liderarà la redacció del nou POUM.
A l’entrevista, que aquí podeu recuperar íntegra, també parlem precisament del calendari POUM, de la problemàtica del pas de les mercaderies ferroviàries, de la retirada de la tanca de la Savinosa i del projecte de la Quinta de Sant Rafael.