6.6 C
Província de Tarragona
Dimarts, abril 23, 2024

Quioscos, bicis i mediocritat política

Vorera de la plaça Imperial on està previst el nou carril bici, que obligarà a la reordenar l’espai i la ubicació del quiosc. Foto: Marc Colilla.

Que el principal tema de debat i controvèrsia d’aquest agost a Tarragona giri a l’entorn d’un quiosc de premsa que treballa amb una concessió administrativa de fa 54 anys denota la mediocritat política de la ciutat.

Quan el principal partit de l’oposició apel·la a una “funció social” per llençar la campanya ‘Salvem el quiosc de la Imperial’ em recorda la mobilització de la plataforma ‘Salvem el Fortí’ (de la Reina): Quina mania tenim a Tarragona de voler salvar negocis privats quan, en un moment determinat, no s’adeqüen a la normativa.

El debat que ha de tenir la ciutat és sobre el disseny dels carrils bici i la mobilitat en general

Resulta lamentable que el debat polític i social se centri en l’establiment, amb arguments simplistes sobre la “tradició” del lloc com a punt de trobada dels tarragonins, i no es parli -excepte preuades excepcions- del veritable tema de fons que afecta el nostre present i futur: la mobilitat i la implantació de carrils bici a la ciutat.

La causa que portaria a la desaparició del quiosc de la plaça Imperial és el disseny del nou carril bici per la vorera de l’antiga facultat de Lletres, i no per la calçada. Sort que alguns, com Jordi Anglès i Rafel López-Monné, han posat damunt la taula a través de Twitter que aquest és el repte important que ha de debatre la ciutat, molt per damunt del futur del quiosc (que es pot reubicar en un espai molt proper).

Carril bici en calçada a Marquès de Montoliu, eliminant un carril de circulació i desplaçant la línia d’aparcaments. Tram en execució. Foto: Marc Colilla.

Aquest fil argumental de Jordi Anglès, amb debat inclòs amb el conseller de Territori Xavi Puig, revela moltes coses:

  • Que Tarragona va a la cua en temes de mobilitat sostenible,
  • Que pot aprendre de moltes ciutats que van al davant,
  • Que les bicicletes han de treure espai als cotxes i no als vianants,
  • Que els carrils bici han d’estar ben dissenyats i segregats clarament dels vehicles i dels vianants,
  • Que la ciutat necessita ampliar voreres i no reduir-les,
  • Que el responsable polític de l’àrea sembla disposat a escoltar veus externes a les dels tècnics municipals,
  • I, finalment: Que hi ha gent fora de la política que aporta arguments sòlids i coneixements professionals que deixen en evidència la majoria de regidors i regidores de l’Ajuntament de Tarragona.

Un altre fil informatiu interessant publicat a Twitter és el de Marc Colilla, col·laborador del FET a TARRAGONA. Fa un recorregut per tot el carril bici educatiu i explica com van les obres en tots els trams (en alguns encara està pendent l’inici d’execució). En deixa constància amb més d’una vintena de fotografies i plànols.

En resum, l’obertura del petit tram de carril bici a Pere Martell (amb polèmica inclosa) i l’execució del carril bici educatiu (que va amb retard i no estarà a punt quan comenci el curs!), situen la mobilitat en el centre de la gestió municipal. Aquest és el TEMA DE CIUTAT, i no la renovació administrativa d’un quiosc.

Necessitem un govern i una oposició que afrontin amb el màxim consens possible una política valenta en aquest àmbit de la mobilitat. L’onada de calor dels últims dies i les desenes d’incendis que devasten les dues ribes del Mediterrani ens recorden cada minut l’emergència climàtica i la necessitat de canviar molts dels nostres hàbits.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here