12.4 C
Província de Tarragona
Divendres, abril 19, 2024

Revifalla comercial

Una de les actuacions musicals programades per l’Ajuntament de Tarragona durant la campanya de Nadal a la Rambla Nova. Foto: Ajuntament.

L’obertura d’alguns establiments comercials amb segell tarragoní i les activitats programades per l’Ajuntament per dinamitzar la campanya de Nadal apunten alguns senyals de moderat optimisme. No és per tirar coets, però fa la sensació que els darrers mesos s’ha trencat una tendència negativa i que es veuen signes de revifalla comercial a Tarragona.

l’obertura de noves botigues i la dinamització al carrer generen optimisme

En una ciutat sense un eix comercial a cel obert com el tenen a la majoria de localitats del país de similars dimensions (a Lleida trobem unes 400 botigues en un recorregut continu de 3’5 kms que atrauen milers de clients de diverses comarques), el Mercat Central esdevé el motor d’aquesta recuperació. La plaça Corsini és el nou punt neuràlgic del centre urbà i irradia activitat.

Tot esperant la remodelació del carrer Canyelles i una aposta més decidida pel concepte ‘Illa Corsini’, a la zona ha obert algun establiment de comerç de proximitat que demostra valentia i iniciativa. També s’han pujat persianes a la Rambla Nova i la plaça Verdaguer, molt tocades per la crisi, o a la Vall de l’Arrabassada, amb una clientela que busca productes específics i singulars.

el mercat central impulsa activitat al seu entorn

A aquestes aventures personals, cal afegir el dinamisme que ha generat l’administració municipal. Els Bons Comerç, els espectacles de carrer, les atraccions per a la canalla i les activitats repartides per diferents zones han donat un impuls a la campanya nadalenca que no recordava des de feia molts anys, com ja vaig apuntar en un article anterior.

Les activitats també han arribat els dissabtes al matí a la plaça els Carros. Foto: Ajuntament de Tarragona.

La nova etapa de l’empresa municipal Mercats de Tarragona deixa empremta. Tallers, actuacions musicals, partides d’escacs, col·laboracions amb altres entitats, idees innovadores com ‘La Prèvia al Mercat’ amb dj’s són alguns dels exemples que revelen les ganes de tirar del carro per ajudar el sector comercial.

Hi ha assignatures pendents (la falta històrica d’unitat del sector i la nul·la implicació de molts botiguers), però les iniciatives de joves emprenedors, basades en la proximitat i la qualitat del producte i l’atenció personalitzada són brots verds en un entorn difícil, que ajuden a encarar el futur amb una mica més d’alegria.

 

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here