La rotonda d’Icomar dignifica l’accés al centre de Tarragona pels barris de Ponent, millora la mobilitat de la N-340 i l’entorn del barri. La implicació de l’empresa Bricomart en la realització de les obres (ha pagat el milió d’euros llarg que ha costat la rotonda) és un exemple de col·laboració de la iniciativa privada en obres públiques que milloren la qualitat de vida de la ciutadania.
L’obra d’Icomar estrenada la setmana passada (llegiu-ne aquest Fil de Twitter de Marc Colilla) completa les millores dels darrers anys en l’accés al centre de Tarragona venint dels barris de Ponent per la carretera de València, a través de les rotondes de Bonavista i Camp Clar, el carril bici i la dignificació de la zona situada a l’altra banda dels habitatges amb diversos centres comercials i un hotel.
“la cruïlla de torreforta i l’autovia de salou és indigna”
Ara, el punt negre d’aquest tram és, sense dubte, la cruïlla de la 340 amb l’autovia de Salou i l’entrada a Torreforta. Un punt negre evident per als vianants, els cotxes, els vehicles pesants i els ciclistes. Una cruïlla perillosa, pròpia d’un altre segle, indigna i impròpia d’una ciutat com a Tarragona i d’una xarxa viària segura i moderna.
Aquesta seria l’última gran rotonda que falta en els accessos a Tarragona. Les de la N-340 venint d’Altafulla a l’alçada de Monnars i la Savinosa, les de la T-11 a l’alçada de La Floresta i Parc Riuclar i les dues de la N-240 a Sant Salvador han ajudat els darrers anys a embellir les entrades al centre de la ciutat. També les altres dues de la mateixa 240 a l’alçada del carrer Doctor Mallafré (hospital Joan XXIII) i de l’avinguda Catalunya.
“és una prioritat ordenar l’entorn de l’avinguda andorra”
En aquesta zona, però, és urgent urbanitzar i ordenar els terrenys colindants de l’avinguda Andorra que pertanyen al Pla Parcial 1 i que ara són un pàrquing caòtic de vehicles, ple a vessar tots els dies feiners. Una altra imatge impròpia en una de les entrades i sortides del centre de la ciutat, a només 200 metres de la plaça Imperial Tarraco.
Aquí es va anunciar un aparcament dissuasiu, a més de la construcció de nous habitatges que ajudarien a omplir aquest ‘forat’ i a construir unes voreres que permetin anar a peu del centre de la ciutat al campus Sescelades i a Sant Pere i Sant Pau amb comoditat. El Pla Parcial no està afectat per la suspensió del POUM, va dir en el seu moment el conseller de Territori, Xavi Puig. Així que reactivar-lo és una prioritat que no s’hauria de demorar.