‘Recuperem la capitalitat. Recuperem l’orgull de Reus’. L’anunci dels socialistes de Reus a l’estació central d’autobusos de Tarragona remou la precampanya a 100 dies de les eleccions municipals i amenaça amb obrir un altre període on s’imposi el debat ‘cutre’ que apel·la als sentiments per damunt de les propostes concretes dels partits polítics a les dues ciutats.
“L’ANUNCI DEL PSC DE REUS sobre la capitalitat REMOU L’AMBIENT ELECTORAL”
El cartell, amb la cara de la candidata Sandra Guaita i sense les sigles del PSC, recorda la jugada intrèpida de Joan Laporta a Madrid que va centrar tota la campanya electoral a la presidència del Barça i que va decantar clarament els resultats d’aquelles eleccions. La cap de llista del PSC a la capital del Baix Camp aspira al mateix?
De moment, l’anunci de Guaita és un torpede a la campanya del cap de llista del PSC a Tarragona Rubén Viñuales, que a la mateixa hora que es destapava el cartell, presentava a la seva número 2, Montse Adan, directiva del Port de Tarragona. Viñuales, com altres polítics de l’oposició, reclama recuperar l’orgull i la capitalitat de Tarragona que, segons ell, s’han perdut sota el mandat de l’alcalde Ricomà.
“calen més propostes de futur i més visió metropolitana”
Però més enllà de les lluites internes i els nervis que pugui provocar puntualment l’anunci entre els socialistes tarragonins, el més preocupant és que el missatge de la capitalitat i de les lluites de campanar entre les dues ciutats s’imposi al debat de la campanya electoral. Així que una apel·lació, ara que encara hi som a temps: més propostes de futur, més programes i més visió metropolitana.