12.8 C
Província de Tarragona
Dimarts, març 19, 2024

El potencial turístic de Tarragona

Imatge que contemplen milers de turistes a l'any quan arriben al Balcó del Mediterrani
Imatge que contemplen milers de turistes a l’any quan arriben al Balcó del Mediterrani

L’any que s’acaba deixa un regust prou bo per al sector turístic de Tarragona, especialment per als càmpings. Aquest tipus d’establiment ha vist com l’ocupació pujava vuit punts i arribava al 68 % durant els quatre mesos forts de la temporada.

Segons les dades del Patronat Municipal de Turisme, el nombre de pernoctacions en hotels i càmpings de Tarragona entre els mesos de juny i setembre va superar les 725.000, el que representa un 9% més que l’any 2011. Tenint en compte el context de crisi econòmica, la regidora de Turisme, Patrícia Anton, fa un balanç positiu de l’augment de les xifres.

Al centre i nord d’Europa l’impacte de la crisi és molt menor. Potser per això, alemanys, holandesos i belgues són els que més han incrementat la seva presència als càmpings de Tarragona. També puja l’estada mitjana i ja supera les quatre nits als càmpings, davant de les 2’6 nits de mitjana als hotels.

El mercat rus continua creixent de manera espectacular, no pel que fa a pernoctacions (només representen l’11 % del total), però sí pel que fa a visites a la ciutat i consultes als punts d’informació. Els russos vénen a fer compres i caldria potenciar campanyes com l’Enjoy Tarragona, estrenada aquest any, amb la incorporació de més botigues i restaurants de qualitat.

Espectacle de Tarraco Viva a l'amfiteatre
Espectacle de Tarraco Viva a l’amfiteatre

La ciutat encara te molts reptes per davant. Potser el principal és oferir nous productes per allargar l’estada dels turistes o insistir en algunes ofertes ja encetades. La “Tarragona family week” per Setmana Santa, el festival Tarraco Viva i les festes de Santa Tecla poden ser alguns d’aquests productes.

Al meu entendre, el potencial turístic de la ciutat va molt més enllà. A títol personal, faig algunes propostes:

–         Programar tots els caps de setmana de l’any els espectacles de reconstrucció històrica, després de l’èxit d’Història Viva (turisme cultural)

–         Promocionar a tot Catalunya les jornades del romesco, el peix blau i els arrossos (turisme gastronòmic).

La Tarraco Arena Plaça i els castells poden ser un altre atractiu per als turistes
La Tarraco Arena Plaça i els castells poden ser un altre atractiu per als turistes

–         Oferir algun producte relacionat amb els castells que permeti als turistes veure un assaig de les colles els divendres a la nit i visitar la Tarraco Arena Plaça com a gran escenari del Concurs (turisme cultural i de tradicions)

–         Donar a conéixer arreu els camins que envolten la ciutat per anar a peu o en bicicleta i que s’han recupetat els darrers anys (turisme de natura).

–         Adequar el Fortí Sant Jordi per explicar l’època de la Guerra del Francès (turisme cultural i històric).

–         A l’estil del que es va provar per Setmana Santa, fer campanyes especials durant les vacances escolars de Nadal, del 27 al 30 de desembre i del 2 al 5 de gener (turisme familiar).

Tarragona s’ha de creure realment el seu potencial turístic oferint productes únics, diferents. Mostrar amb orgull i potenciar la marca “Patrimoni Mundial” i a partir d’aquí, atreure nous visitants i allargar la seva estada amb una oferta àmplia i variada que vagi més enllà de Tarraco. I això és feina de tothom, de les administracions, els agents privats del sector i també dels ciutadans.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

3 COMMENTS

  1. Em semblem be les propostes que fas però el que normalment veiem que sembla que faltin ganes de fer les coses i quan és la iniciativa privada que proposa una activitat a les administracions s’els hi donen llargues. Últim exemple el tenim en les jornades històriques “Entre bicentenaris” que es van veure “exiliats” al claustre del Seminari i sense el suport d’una difusió institucional.
    Un dia també hauriem de parlar amb profunditat de l’impacte de la Capitalitat Cultural Catalana i fer-ne un balanç amb criteri de societat.
    Parlem

  2. Què es pot esperar d’una ciutat de clans i capelletes?… Ens cal fer un acurat examen de consciència i superar vells atavismes que ens tenen ancorats al 1868, com a mínim.

  3. Tarragona té moltes potencialitats turístiques, té uns quants “diamantes en bruto”, Un d’ells el Modernisme. Tarragona també és modernista. Recentment s’ha aprovat l’Inventari Modernista, que consta de 31 edificis, 16 elements (d’edificis) i 8 bens mobles.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here