Carregant ...

La provisionalitat del tercer fil, segons l’Estat

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Manuel Niño, director general de Ferrocarrils del ministeri de Foment (foto: Cambra Comerç Tarragona)

Manuel Niño, director general de Ferrocarrils del ministeri de Foment (foto: Cambra Comerç Tarragona)

Que el director general de ferrocarrils del Ministeri de Foment faci esperar gairebé mitja hora al públic reunit a la sala d’actes de la Cambra de Comerç de Tarragona, no és la millor targeta de presentació. Els trens, tant necessaris ara per al transport de mercaderies, haurien de ser més puntuals que Manuel Niño, l’enginyer de canals, camins i ports, que ha participat aquest divendres en la trobada “Bon dia, Tarragona”.

Niño arribava tard a la sala perquè estava reunit amb els seus amfitrions: Joan Pedrerol, president de l’AEQT, i Pere Macias, diputat de CiU i president del Cercle d’Infraestructures, que convocava l’acte amb la Cambra. Un auditori format bàsicament per empresaris i directius de grans companyies esperaven amb ganes explicacions sobre el tercer fil i el Corredor del Mediterrani.

El director general, que porta 11 mesos al càrrec i que ja havia tingut responsabilitats en l’etapa d’Aznar, ha ensenyat moltes xifres (totes bones per a Tarragona), però no ha concretat res sobre la provisionalitat del tercer fil.

Ha assegurat que al primer semestre de l’any vinent s’adjudicaran les obres del tercer fil entre Castellbisbal i Tarragona; que l’estació Tarragona mercaderies s’adaptarà per a trens de fins a 750 metres de longitud; i que els dos amples de via arribaran a totes les terminals portuàries.

En números, els Pressupostos Generals de l’Estat de 2013 contemplen una partida de 270 milions d’euros per a executar obres del tercer carril, 50 dels quals corresponen a la demarcació de Tarragona.

El Corredor Mediterrani

Dit això, Manuel Niño ha parlat de l’estudi informatiu sobre la connexió ferroviària definitiva entre Tarragona i Castellbisbal (a través de l’antiga Reus-Roda). Les inversions –ha remarcat- es prioritzaran en funció de la demanda i la rendibilitat, i de l’arribada de finançament europeu.

En resum, el director general de Ferrocarrils ha assegurat el tercer fil, però ha deixat dubtes sobre el carácter provisional del projecte per la manca de concreció sobre el calendari del Corredor Mediterrani defitiniu. A primera fila l’escoltaven el president del Port, el delegat del govern i el subdelegat del govern central, i just darrera els directors de BASF, Bayer i altres indústries instal·lades aquí. No s’ha deixat veure, però, cap representant de l’Ajuntament de Tarragona.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Una resposta a “La provisionalitat del tercer fil, segons l’Estat”

  1. Jo no he estat añ “Bon dia, Tarragona” de la COCIN *, però crec que per la teva informació Ricard Lahoz, el tercer fil ja serà una realitat. Privisional? Definitiu? Jo sempre he defensat el corredor de la Mediterrànea per la via interior de Constantí/Roda de Barà. Aquesta hauria de ser la prioritat que sempre ha defensat l’engiyer de camins Carrillo i altres especialistes.
    * Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *