Carregant ...

El Port de Tarragona i BCN World

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

El Topaz és el quart iot més gran del món, propietat de la família reial saudí, i atracat a la marina Port Tarraco. El Port de Tarragona aspira en el futur a atreure vaixells de creuer gràcies a BCN World

El Topaz és el quart iot més gran del món, propietat de la família reial saudí, i atracat a la marina Port Tarraco. El Port de Tarragona aspira en el futur a atreure vaixells de creuer gràcies a BCN World

Josep Andreu diu no conèixer els detalls del projecte BCN World. El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona no té previst reunir-se fins al pròxim mes de març amb els promotors d’aquest mega complex que s’ha de construir en terrenys colindants a Port Aventura. I sembla estrany que no ho faci abans, tenint en compte la importància estratègica que BCN World pot tenir per al Port, des del punt de vista dels creuers.

El projecte de gran centre d’oci, turisme i negocis, amb hotels, casinos i àrees comercials pot ser un nou atractiu a vendre pel port tarragoní en el món del turisme de creuer, on fins ara no s’ha assolit cap resultat positiu.

Tarragona no pot competir amb Barcelona en aquest àmbit i, per tant, cal l’especialització: creuers de mitjanes dimensions que busquin ports més petits, creuers amb passatgers interessats en una temàtica determinada (enoturisme al Priorat, Tarraco, ruta del Cister…), o creuers amb un turisme familiar atret per Port Aventura i en el futur per BCN World.

Josep Andreu és el president del Port de Tarragona des de febrer de 2011

Josep Andreu és el president del Port de Tarragona des de febrer de 2011

S’han de buscar altres “nínxols” o mercats als ja consolidats, si es vols que a llarg termini el Port de Tarragona tingui un cert pes –no gaire- en el tràfic de vaixells de creuer. I aquest és un dels punts a treballar a partir de 2013.

Mentrestant, en el dia a dia el Port busca consolidar els resultats. El 2012 es tancarà amb un tràfic de 34 milions de tones i uns beneficis de gairebé 10 milions d’euros. Ha estat un any difícil, segons Andreu, però el 2013 encara serà més complicat i caldrà tenir uns objectius conservadors, de mantenir les xifres. Ras i curt: el panorama està ple d’incerteses.

Tercer fil en marxa

En canvi, el president del Port dona per fet el projecte de tercer fil, sense més debats ni dubtes. La multinacional Ford i les seves instal·lacions de València asseguren el projecte perquè és estratègic. I a roda dels cotxes de la Ford, se’n beneficiaran les químiques i el port de Tarragona.

Ara, segons Andreu, el que cal és insistir perquè s’elaborin els estudis de cara al corredor mediterrani definitiu que ha de passar per l’antiga línia Reus-Roda. Tothom reconeix que no hi ha diners per a les obres, però ni la ciutat ni el port no es poden adormir i han de pressionar perquè es facin els informes i estiguin a punt al més aviat possible.

Això és el que li devia transmetre Andreu el passat divendres al director general de Ferrocarrils del ministeri de Foment, Manuel Niño, de visita a Tarragona. Ara bé, en públic, Niño no es va voler “mullar” i no va concretar res sobre dates i terminis del Corredor Mediterrani.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *