Advertisement
Carregant ...

La Façana Marítima, 10 anys després

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Un dels passos elevats que demana l'ajuntament aniria en aquest punt, al costat de l'estació actual d'ADIF

Un dels passos elevats que demana l’ajuntament aniria en aquest punt, al costat de l’estació actual d’ADIF

Aviso, d’entrada, que aquesta és una anàlisi d’urgència i que caldrà entrar en el tema amb més profunditat. El tema a analitzar és el conjunt d’actuacions complementàries que l’ajuntament de Tarragona reclama ara a ADIF i al ministeri de Foment en l’àmbit del projecte de tercer fil ferroviari.

Ara que ja s’ha licitat el tercer carril entre Tarragona i Castellbisbal, l’ajuntament surt en públic a demanar la construcció de dos passos elevats per “accedir amb dignitat” al Passeig Marítim i la platja del Miracle. Una de les passeres estaria al costat de l’estació i l’altra a l’alçada de l’amfiteatre.

El primer pas elevat connectaria el final de la Baixada de Toro amb la platja per damunt de les vies del tren. L’ajuntament diu que això està en sintonia amb les actuacions previstes per ADIF en la segona fase de millores de l’estació pel que fa a accessibilitat i seguretat.

Trens aparcats al costat de la platja

Les explicacions municipals d’aquest dilluns reconeixen que davant l’estació de viatgers (a la via 16) es construirà un “apartader” per a trens de mercaderies de fins a 750 metres de longitud que utilitzaran el tercer carril. A més, hi haurà altres dos “apartaders”: al polígon Entrevies i a l’estació d’Altafulla-Tamarit (terme municipal de Tarragona).

El segon pas elevat que es reclama aniria al costat de l'amfiteatre

El segon pas elevat que es reclama aniria al costat de l’amfiteatre

El consistori argumenta aquestes peticions en el fet que la ciutat “no podrà recuperar la seva façana marítima durant molts anys”. A banda dels passos elevats, també sol·licita accions per reduir l’impacte acústic i visual dels nous combois de mercaderies.

Aquest conjunt de mesures anunciades ara sorprenen per diferents motius:

–        El projecte de tercer fil ja està licitat i, per tant, les peticions sembla que arriben massa tard.

–     Unes mesures tan importants no les ha anunciades l’alcalde Ballesteros, sinó el regidor d’Urbanisme, Carles Castillo, que fins ara no havia parlat mai de la Façana Marítima.

–        El govern de la ciutat reconeix que des del balcó del Mediterrani es veuran “aparcats” combois de mercaderies de 750 metres de llarg i que la Façana no es podrà alliberar durant molt de temps.

Una data per reflexionar 

Acabo aquesta anàlisi a corre-cuita. Els dissenys dels passos elevats amb ascensor que ha elaborat l’Oficina de Projectes de l’ajuntament em recorden massa els dibuixos de Ricardo Bofill. Vaig tenir el privilegi d’entrevistar per a Tarragona Ràdio l’arquitecte de prestigi internacional al seu estudi. Vaig veure en primícia el seu projecte per la Façana Marítima de Tarragona. Era el 17 de Febrer de 2003. Quina casualitat! Just ara fa 10 anys! Això ens hauria de portar a fer tot un seguit de reflexions: el febrer de 2013 tornem a parlar de passarel·les i ascensors per arribar al mar.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *