Advertisement
Carregant ...

Fèlix Alonso i el tercer fil operatiu mínim 15 anys

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Una imatge de l’entrevista a Fèlix Alonso al programa ‘Tribuna Tarragona’. Foto: Ràdio Ciutat de Tarragona.

Una partida de 300.000 euros als Pressupostos Generals de l’Estat de 2019 que planteja el govern de Pedro Sánchez aixeca l’entusiasme del diputat d’En Comú Podem a Madrid, Fèlix Alonso. Els diners anirien destinats a un primer estudi per recuperar per a les mercaderies la línia de tren Reus – Roda. “Els projectes sempre comencen amb un estudi preliminar”, confia el diputat, “però no ens hem d’enganyar: parlem d’un projecte a mínim 15 anys vista”.

Això vol dir, en la pràctica, que si es compleixen aquestes previsions optimistes, tindríem el tercer fil durant una dècada i mitja. Però, sincerament, algun polític o tècnic amb criteri s’ho creu? De moment, Alonso assegura que en poques setmanes es començarà a treballar en el tram Tarragona – Torredembarra, però tot seguit reconeix que va per llarg que el tercer fil sigui operatiu, perquè es mantenen els problemes tècnics a la zona de Martorell.

EL DIPUTAT CONFIA EN UNA PARTIDA DELS PRESSUPOSTOS DE L’ESTAT PER RECUPERAR LA LÍNIA REUS – RODA

Alonso, que també és alcalde d’Altafulla, ha passat aquesta setmana pel programa ‘Tribuna Tarragona’, que coproduïm Ràdio Ciutat i FET a TARRAGONA. A només cinc mesos de les municipals, he vist un alcalde i diputat aplaudint sense fissures uns pressupostos del govern del PSOE que encara han de superar molts tràmits abans de la seva aprovació (si és que, finalment, compten amb el suport dels independentistes): “Són bons, no s’obliden de Tarragona i, per primera vegada, parlen de futur”.

Foto: Ràdio Ciutat de Tarragona.

Justifica fins i tot la reducció del 22% del global de les inversions a la demarcació amb l’argument que ja s’acaba el Corredor Mediterrani. I reitera que el tercer fil no consolida un model ferroviari que fa passar les mercaderies pels nuclis urbans i desplaça els passatgers a les estacions perifèriques “perquè seguirem lluitant per la Reus – Roda, una reclamació de sentit comú”.

També proclama que els pressupostos de Pedro Sánchez inclouen una primera partida per tasques de manteniment ferroviari a les línies convencionals (Rodalies i Regionals), però tot seguit fa una declaració demolidora per als milers d’usuaris de la mitja distància Tarragona – Barcelona: “Encara trigarem anys a fer aquest trajecte en el mateix temps en què ho fèiem fa vint anys”.

L’ALCALDE D’ALTAFULLA DIU QUE A TARRAGONA “HA FALTAT VALENTIA” PER DEFENSAR ELS JOCS

Amb tantes dosis d’optimisme no és estrany que Fèlix Alonso sigui pràcticament l’únic polític que defensi avui els Jocs Mediterranis, tant que fins i tot l’ajuntament d’Altafulla ha adquirit una nova remesa de 100 unitats de Tarracus. Amb raó, defensa que el seu municipai en va sortir beneficiat, però de la capital deixa anar un comentari concloent: “Tarragona no ha sabut aprofitar aquesta oportunitat i ha faltat i falta encara avui valentia per defensar els Jocs”.

AQUÍ PODEU VEURE EL PROGRAMA SENCER AMB L’ENTREVISTA I LA POSTERIOR TERTÚLIA AMB ELS PERIODISTES SARA SANS I DÍDAC MONTOLIU:


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *