Carregant ...

Del tercer fil a l’A7: inversions lentes i amb comptagotes

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Joan Sabaté, subdelegat del govern espanyol al programa ‘Tribuna Tarragona’. Foto: Ràdio Ciutat de Tarragona.

Amb prou feines, ha tingut temps d’entrar en contacte amb el territori des del seu càrrec de subdelegat del govern espanyol a Tarragona. Però aquests vuit mesos -assegura- han resultat una “experiència enriquidora” i diu que no se’n va “frustrat”.

Bé, de fet Joan Sabaté encara no marxa. Les eleccions del 28 d’abril el deixaran en funcions durant unes setmanes o mesos, i després ja es veurà. Si els socialistes mantenen el govern de l’Estat i li ofereixen repetir com a subdelegat, no tindrà cap inconvenient en acceptar.

El subdelegat repassa els projectes d’infraestructures de l’Estat a Tarragona

Sabaté porta més de 30 anys en la vida política i això es nota. Res a veure amb el perfil tècnic i l’actitud discreta de Jordi Sierra, el subdelegat del PP en època de Rajoy que li va tocar viure i assumir la violència policial de l’1 d’octubre, fins i tot davant dels seus ulls, a la plaça Imperial Tarraco.

En contrast amb aquell perfil, Joan Sabaté és un polític professional del PSC, amable en les formes i correcte en les explicacions. Una altra cosa és que, a l’hora d’abordar la històrica discriminació de l’Estat a Tarragona en matèria d’inversions, convenci la ciutadania que ara sí, de debò, desencallarem els projectes de tota la vida.

Joan Sabaté diu que el corredor ferroviari Vandellòs – Tarragona entrarà en funcionament a l’estiu

Res de tot això no passarà. Aquesta setmana ho hem tornat a comprovar al programa ‘Tribuna Tarragona’, que coproduïm Ràdio Ciutat i FET a TARRAGONA. Amb el subdelegat he repassat infraestructures, projectes i estudis informatius i en trec algunes dates, consideracions i calendaris:

– Les obres del tercer fil al tram Tarragona-Baix Penedès estaran enllestides al juliol. La continuïtat fins a Castellbisbal segueix sent una incògnita.

– Hi ha “voluntat” de traslladar les mercaderies a l’interior. Segons Sabaté, el projecte per recuperar la línia Reus-Roda ens portaria almenys sis anys, un cop es faci un primer estudi (encara per concretar).

– El tram del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona podria estar operatiu a l’estiu. Abans, calen 3 mesos més de proves de seguretat i 2 mesos de formació dels conductors.

– Un cop entri en funcionament aquest tram, alguns dels trens Regionals que fan el trajecte Tortosa-Barcelona “haurien de passar per La Secuita per afavorir un recorregut més ràpid”.

– Les decisions preses en el mapa ferroviari els darrers anys són “millorables”, diu el subdelegat. Una gran estació al sud de l’aeroport “és difícil de justificar”. Potser ens hi quedarem amb un baixador.

– Caldrà esperar 3 anys a veure en funcionament el tram de l’autovia A7 entre La Móra i Torredembarra. “Les obres són molt complexes” en aquella zona.

– “Aviat” començarà l’execució del túnel de l’A27 entre Valls i Montblanc, però els camions amb mercaderies passaran per una N-240 plena de revolts al Coll de Lilla.

– Comença el traspàs de carreteres estatals a l’ajuntament de Tarragona que han esdevingut vies urbanes. Però alguns trams encara trigaran un o dos anys, perquè l’Estat hi haurà de fer alguna petita obra abans de cedir-la al consistori. Això no inclou la promesa de fa 4 anys de l’alcalde Ballesteros de convertir la 340 fins a la Móra en la continuació de la Via Augusta, una avinguda amb carrils bici, voreres i jardins. Un altre projecte bonic que s’ha tornat a perdre pels despatxos de l’alcaldia.

AQUÍ PODEU VEURE ÍNTEGRAMENT EL PROGRAMA, QUE INCLOU UNA TERTÚLIA AMB ELS PERIODISTES NÚRIA RIU I ORIOL AYMÍ:

Sabaté: “La sinistralitat a la N340 s’ha reduït dràsticament”


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *