Advertisement Advertisement Advertisement
25 C
Província de Tarragona
Dilluns, maig 23, 2022

Montse Nadal: “Tarragona ha de crear marca en el món del vi”

L’enòloga Montse Nadal Roquet-Jalmar, a l’Espai Vi, del carrer Santa Anna, abans de l’entrevista. Foto: David Oliete.

És una pionera i referent en el món de la viticultura. Ha estat vinculada als estudis d’Enologia de la Universitat Rovira i Virgili des dels seus orígens, l’any 1988, on hi ha compaginat la docència amb la recerca. Montserrat Nadal Roquet-Jalmar, estretament vinculada a les vinyes del Camp de Tarragona i del Priorat, ha viscut des de primera línia l’eclosió del sector dels darrers trenta anys a Catalunya.

(…)

A la demarcació conviuen sis denominacions d’origen, una de les quals és la DO Tarragona, repartida geogràficament per quatre comarques. Això complica el seu posicionament?

A la DO Tarragona hi ha una distància clara pel que fa al clima i l’orografia entre les vinyes més properes al mar i les de la Ribera d’Ebre. A la zona més interior potser falta més volum de cellers, però fan un producte diferent. Tot buscant particularitats i valor afegit, el conjunt de la regió aposta per la varietat de raïm macabeu. Ha estat un procés interessant de recuperació d’aquesta varietat històrica de la zona que serveix per posicionar els vins tarragonins entre l’àmplia oferta de vins catalans.

La ciutat de Tarragona ha d’aprofitar més tenir una DO amb el seu nom?

S’hi ha de treballar. Amb la Cambra de Comerç vam estudiar fa uns quants anys la possibilitat de crear un producte propi i genuí per lligar la Tàrraco romana, la Mediterrània i els vins frescos i aromàtics que es produeixen aquí i que combinen bé amb la nostra gastronomia. No va quallar; potser no era el moment adient per falta d’empreses que hi volguessin apostar. En aquesta darrera dècada hi ha hagut un increment de productors en empreses familiars i, encara que el volum no sigui gaire gran, podria ser factible crear aquest producte singular.

La seu de la DO Tarragona és des del 2015 a Valls i no a Tarragona.

Sí, i això hauria de canviar. Tarragona ha de recuperar la seu de la DO com a primer pas per impulsar el sector vitivinícola. Se’n podrien fer més coses: per exemple, amb altres persones hem plantejat a l’Ajuntament la possibilitat de crear una mena de centre d’educació i cultura del vi on hi puguin participar tots els agents del sector, tot començant per la DO i els empresaris i implicant-hi la universitat i l’administració. Si fa trenta anys els primers estudis d’Enologia es van instal·lar aquí va ser per alguna raó, no? Per tant, es tracta de continuar avançant amb coses noves com la relació de l’art i la cultura amb la gastronomia, aprofitar el patrimoni de Tàrraco; educar el públic i crear marca.

(…)

Aquest és un petit fragment de l’entrevista a Montse Nadal que publiquem íntegrament al número 51 de la revista FET a TARRAGONA.

La podeu trobar a Llibreria Adserà, Llibreria La Capona i Quiosc El Miracle (Via Augusta, 8).

Si ens vols donar suport per seguir explicant històries interessants i atractives de Tarragona, et convidem a fer-te’n subscriptor/a per només 35€ l’any.

EM VULL SUBSCRIURE AL ‘FET’

I formaràs part d’una comunitat de 700 amics i amigues que gaudeix d’altres avantatges: activitats culturals exclusives i entrades per a espectacles.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here